|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sälja min familjevagn o köpa en riktigt fin 325 E30 för runt 50.000:-. Vad får man för de pengarna? Hur är ägarkostanderna jämfört med min,men framför allt, prestandan! Hur ter sig 325-an till 100, efter 100 km/h? Dum affär? Stor skillnad på bilarna, jag har aldrig kört en 325-a, har ägt en 320-87. Tack. | |
|
hej. till och börja med så tycker jag att 50000 kr är lite väl högt pris för en 325 e30. jag köpte min för 30000 kr och den tycker jag är väldigt fin både motor och kaross. du får mycke bil för pengarna tycker jag. mycket körglädje kan jag säga för en ganska billig peng. ägarkostnaderna om man ska jämföra har jag ingen aning om. men jag är fortfarande student och jag har ju råd:) 0-100 går väl på runt 8 sek och 100 och uppåt tar väl lite längre tid. acc uppför för ett tag sen och det tog inte så lång tid upp till 210 km/h. jag tycker att du ska provköra en 325:a och själv avgöra om det kan vara en dum affär. själv så är jag skitnöjd med min. lycka till!!! mvh mange |
|
|
Köpte min för 21000...visserligen 22000 mil på mätaren. Så 50 papp tycker jag låter oerhört mycket! Me Motormässigt är den alldeles lagom tycker jag... Klart lite mer pulver hade inte skadat men man åker ifrån rätt många oxå...den är ju så lätt! |
|
| Låter fint, låter fint...nån annan som kan lägga till lite mera fakta? | |
323E21terror |
För 50000kr får du i princip en ny 325E30 eller så ny en sådan bara kan bli. Jag såg en grön 325E30 från 91 med en ägare på som gått dryga 8000mil varav de 7 senaste åren endast sommar körd. Priset var 45000kr och jag tror att den gick åt snabbt. Som du förstår så är 50000kr orimligt i de flesta fallen för denna modell om inte bilen i fråga är unik på något sätt. Du skall inte behöva ge speciellt mycket över 30000kr för en väldigt fin vagn som gått normalmilen och med start från ca 15000kr för en tidig vagn. 87-91a = mellan 22500mil ner till 16500mil om man räknar på 1500mil/år vilket snittbilen rullar. farten är min drog |
| Tack för alla svar,man får ju en tankeställare.Hur är det med 325-ans prestanda, är den sämre än min 525-a? | |
|
sämre tror jag inte att den är. 325:an är ju lättare:) mvh mange |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.