|
|
|
|---|---|
|
En av dom störra gummi slangarna till kylaren har spruckit, går det att tejpa tillfälligt? Bilen ska in på verkstad 25/3 går de att köra me det fram tills dess isåfall? Mvh Tim | |
|
Troligen inte. Välkänt med problem med luft i dessa maskiner och det har du fått nu. Försöker du bonnfixa med tejp så kommer motorn mest troligt snart överhetta med betydligt värre problem.. Väldigt korta sträckor kan funka men ta den till verkstad så fort som möjligt. Svekke |
|
|
är det den övre tjocka gummislangen så rekomenders inte. Om jag har förstått rätt så måste det vara högt tryck för att kylsystemet ska fungera på en v8 i bmw. Den kommer bara tömma systemet och till slut haveri som pricken över i:et. Obs vanlig slangklämma rekomenderas inte eftersom den inte kommer hålla slangen kvar väldigt länge om du nu får tankar att byta denna! MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
Tack för svaren! Då jag är i väldigt stort behov av bilen och bmw hade långa väntetider, vågar man lämna in detta till en vanlig verkstad? Är som du säger den övre grova gummislangen. |
|
|
Byta en sådan kylarslang borde väl de flesta mekaniker klara på 5 minuter? Peter78w: vilka slangklämmer skall man ha då? Mina bilar: Länk |
|
|
Just vad denna typ av slang klämma heter vet jag inte men köp en sådan ny på bmw så får du rätt, men ingen som man skruvar på.. Japp jag menade den övre grova slangen. MvH Bmw 4-ever Saknar v8 ljudet |
|
|
För det första så kommer det aldrig att funka att "bonnfixa" detta då det är högt tryck i kylsystemet, arbetstemperaturen är på över 100 grader om jag inte tar fel. Jag skulle tro att även en icke-auktoriserad verkstad klarar av bytet, men det måste förstås vara rätt slang från BMW också. Är du i akut behov av bil så hyr en. Att köra en E38 med trasigt kylsystem är ett bra sätt att få motorn att paja permanent. Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.