|
|
|
|---|---|
|
Kan någon förklara hur och vad lyser på 120i -06 om man ställer ljusknappen på auto och har dagsljus inställt i "programmet" Anders | |
|
Har du bilen kan du väll kolla själv? // Jonas . |
|
| På Auto så lyser mina ringar och xenon tillsamans. Har jag den på 0 så lyser bara ringarna. Gissa vad jag kör med på dagarna? 0an så klart..! | |
| LEDsen i bak lyser i varje läge, dvs både auto och 0. | |
|
0:an är det väl helt avstängt? Det är väl varseljuset som ger enbart ringar? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
| Med bilen påslagen och 0an i så lyser mina ringar. Är bilen avstäng och 0an i så lyser inget. | |
|
Både i läge "auto" och läge "0"lyser mina ringar, dock tänds xenon (halvljus) automatiskt när det blir mörkt ute. Alltså en sensor som känner av detta. Det är väl samma i alla "nya" modeller? |
|
|
Det går att välja om man vill att ringarna ska lysa eller inte i en meny. Tror dock inte det gäller -06 för de hade väl inte varselljusfunktionen i ringarna? M v h |
|
|
Tack Gänget Jag har provat i flera lägen och allt är svart. Sedan måste det finnas någon fördröjningsfunktion. Det finns belysning i ringarna på min -06:a, tror jag... Skall man alltå ha "0" på omkopplaraen och Autoljus i programmet? Hur sa ni att skall stå för att ljuset skall tändas i tex tunnel? Fördröjningsfunktionen gör det så svårt att se vad som händer |
|
|
Omkopplaren ska stå i A för att halvljuset ska tändas i mörker och tunnlar etc. Detta gäller oavsett vad man valt i menyn för varselljus. Väljer man varselljus PÅ i menyn lyser det när halvljuset INTE lyser i A-läget. Varselljuset lyser då även i 0-läget. Vad jag menar med varselljus är att ringarna lyser starkare (0 lagligt i Sverige) när endast de är tända och svagare när halvljuset eller parkeringsljuset är tänt. Det är den funktionen med starkare ljus i ringarna som jag tror inte finns före faceliften. Vet därför tyvärr inte hur det fungerar i din bil. M v h |
|
|
Kolla i din instruktionsbok förresten. Det borde ju stå där. M v h |
|
| Hoppsan. Varseljuset är lagligt i Sverige, inte 0 lagligt... | |
|
På min E61 som är facelift är det i alla fall så att ringarna lyser om knappen står i läge auto. Om det blir skymning eller regn sätts även halvljuset på och då lyser en grön diod på knappen. Enbart ringarna räcker som belysning i dagsljus på E61 facelift (LCI) men är inte lagligt inte på äldre årsmodeller. Jag antar att samma gäller för 1-seriebilar som är facelift? |
|
|
Gorban: Det är samma på faceliftade 1-serien med xenon. //J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.