AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
695

HJÄLP ! kabelfärger till C-lås E36

an
35
anol64
320 -93
HJÄLP !!!!

Jag försöker för 38 gången koppla in fjärrstyrningen av av startspärren till C-låset men vilka färger är det på trigger kablarna ???
jag har ingen larmkontakt bakom handskfaket så ingen hjälp finns där

min bil är en 320 import -93

RazorBack
Vad är det för larm??

Om det tex är ett Car Guard 950s så är det enklast att ignorera rekomendationerna och låta larmet driva låsmotorn i förardörren direkt.
När den väl har låst så kommer resten av bilens lås att följa efter, som när man trycker ner knappen förhand.

Det går att hitta kablarna där den går ut i förardörren, eller där den går in i "CM" bakom handskfacket, som är en liten svart plastlåda som sitter skruvad i plåten till höger.

Enklast blir det om man hittar dom i kabelstammen ovanför högtalaren vid förarens fötter.
Har för mig att kablarna var vit och grå/blå och ganska grova.
Man ska iallafall koppla larmets reläer så att dom bryter EN kabel och kopplar 12v ut till motorn i dörren. Kommer inte ihåg vilken som låser/låserupp men du kan ju testa med en kabel direkt från batteriet via en LITEN säkring.
Kopplar man 12v in mot bilen kommer alla andra dörrar att låsas om säkringen håller...

Äntligen har jag lyckats koppla mitt larm korrekt på min 325 -93 import.. Hade tidigare inte kopplat larmets reläer korrekt.. det skulle justeras till strömställarstyrt och sedan skulle bilens vit samt blå/grå kablar kapas av och gå igenom larmet.. mkt enkelt egentligen..

det larm jag installerade var ett Alpha C3

Länk
Pu
47
Puticq
540 6-vxl 93`a
vilka färger är det på trigger kablarna ???
har en e34 larmet e Defa 401???

Put
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.