AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
848

Sugen på 740 ia -95

jo
90
johan6504
- 740iA -98
Hej
Har under mitt billiv gått genom de flesta faser och har nu nått familj och barn läget. Vi har idag en MB E280T -95 som bil nr 1, en sportbil finns också i garaget men vi behöver ytterligare en bil. har satt en budget på ca 70000 och har stor ångest. Hittade av en slump en 740 ia -95 som såg trevlig ut men är helt ny på BMW. Jag har läst om de typiska bristerna på modellen men vill gärna tankar om denna bil:
Länk

/Johan
Annonsen ger ju ett seriöst och bra intryck iallafall. Mycket utrustning och priset är väl marknadsmässigt så den är nog värd att åka och titta på. Kolla upp miltalet noga bara så att det stämmer, kan inte vara alltför svårt när den är svensksåld. Kan verkligen rekomendera E38, riktigt skön bil.
jo
90
johan6504
- 740iA -98
Samma känsla som jag fick. Har dock även en annan bil på G. Vi får se hur det går...
jo
90
johan6504
- 740iA -98
Det blev en svart 740 ia från 1997. Bra utrustad full service gjord och med oskruvadmätare på 195000 Km. Känns bra att köra men har lite småfix att göra för att se 100% ut. Lite väl extravaganta fälgar för min smak men de går säkert att byta bort...
alain
Hej johan, välkommen på autopower.

Grattis till din ny BMW. Bilder på den snart?

Så som man säger, man åker Mercedes men man kör BMW.

Kolla med bilprovning att du får protokoller på flera år tillbaka så att mätare stämmer
Rätt stor skilnad mellan 95 och 97 eller?.

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
jo
90
johan6504
- 740iA -98
Tack!
Bilder kommer så småningom...
Jag älskar min gamla bettan (E280T), bättre lastare finns inte! Kommer inte att lämna ifrån mig den i första taget.
Men det är en annan värld att ratta 740:an. Man skall inte jämföra det blir bara fel, är dock ingen fanatiker vad det gäller märken. Nu har jag två tyskar och en italienare och trivs bra med det.

Tycker kanske inte att skillnaden var så där jätte stor, tror att skicket kändes mer på de bilar jag testade. Kollade med bilprovningen och fick ut alla dokument som de hade på bilen och det såg ok ut. Skall iväg och hämta bilen nu i EM i snö snöslasket...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.