AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
518

turbo med förgasare

hur gör man när man tubokonverterar med förgasare. Bestyckar man dem eller är det lättare att köpa redan bestyckade?

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
m30/745 motor
imenhoteb
Bäst e väl å bestycka själv!!alla motorer e ju lite olika!!!Ta mina delortor som ex till 02 ...kommer från alfa...men får nog bestycka om ett antal gånger innan man kan va nöjd....om man inte lyckas på en gång då förstås (knappast)Finns ju annat som kan jävlas......?
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det finns ju lite speciella krav när man bygger förgasarturbo, ex. är det väl lämpligt att använda tryckförgasare istället för sugdito... är inte så bevandrad, men ring och hör med ex. GIK turbo, de berättade i alla fall ett och annat för mig som var roligt att veta.

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Jag har weber 45, hur gör man när man bestyckar?

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
m30/745 motor
imenhoteb
Köp en weber handbok!!!där står det lite!!bestycka om kallas det när man byter munstycken mm halsringar mm!!!kan va rätt så svårt...Tycker att du ska ta delorto förgasare i stället!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.