|
|
|
|---|---|
|
Har någon av ni med E60/61 haft problem med att huven inte låser fast. På min har det varit problem med vänster-sidas lås. Jag har alltid kunnat stänga den ändå genom att trycka till på motorhuven. Igår såg jag att motorhuven guppade när jag körde bilen. Jag har inte öppnat motorhuven sedan jag tvättade senast och det var ett tag sedan. Motorhuven har öppnat sig och går inte att få i låst läge i mitten låset och på vänstersida. Har någon råkat ut för detta med E60 modellen. | |
|
Enkelt att ställa frågan men du kanske skall ta en titt på låsen till huven. Det är nog inget allvarligt, ev justeing, tror nog att det beror på att huven inte låste ordentligt efter förra tvätten. Tyvärr (även jag själv) "släpper" inte huven de sista decimetrarna när man stänger utan trycker till den i stället, det är lite "för våldsamt " att släppa den. Det står i manualen att man skall släppa den från ca ´30-40 cm om jag inte minns fel. NoFear, kör med insidan. |
|
|
Vänster lås har krävt att jag tryckt på huven ända sedan bilen var ny, även om jag släppt huven 30-40 cm. Jag har kollat låsen och jag tror också att det bara är en justering. Det är bara så bökigt att åka till verkstan, de vill alltid att man ska lämna bilen överdagen. Hoppas att det går på garatin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.