|
|
|
|---|---|
|
Håller på att renovera en motor (m50b25 icke vanos) och funderar på vad man bör byta och vad man kan hoppa över utan att för den delen vara dumsnål. Rent generellt alltså, självklart skiljer sig slitaget från motor till motor. Motorn ska senare få andningshjälp (drygt dubbla orginaleffekten är det tänkt). Det jag kommer byta/göra: Blocket, hona och toppdecka Nya vev- och ramlager (nya vevstaksbultar) Nya kolvringar Nya kedjor Ny vattenpump (Nya packningar och packboxar givetvis) Toppen planad, frästa säten/inslipade ventiler, nya tätningar, imätt fjädertryck. Arp+mls. Funderingar: Oljepump, har haft isär den ser bra ut men är det något i den man ska byta typ den ventilhistorien som sitter i bakkant (ventil med fjäder, någonslags övertrycksventil?)? Byta kamkedjesträckare med dess plastskenor/styrningar (under, övre eller båda)? Kamkedjedreven, ser absolut inte slitna ut är det ok att åka på dom (tar emot lite, när man åkte plastraket bytte man alltid hela drivpaketet)? Balansering av motordelar, är det något att tänka på vid detta effektuttag (~400hk) och varv (ca orginal, kanske något högre) eller är det hyfsat balanserat orginal? Vad har jag glömt? Vad ska jag kolla/mäta extra noga? All konstruktiv input mottages tacksamt! | |
| Ingen som har några synpunkter etc? | |
|
Hej cats Jag hade frågat på www.pure-pf.com, du får gärna dokumentera ditt projekt där med. Ska själv göra det till höst, är det tänkt Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.