|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 530 -01 touring som gått ca 13500 mil Den har det mesta i utr väg så som stora m-sport paketet osv men dock inte navi eller elstyrda stolar... Bilen är import från tyskland...07 har begärt 130 men det kanske e lite mkt vad tror ni? | |
|
Jag skulle vilja säga 200' men då är jag inte helt objektiv...;) Om bilen är i bra skick, har rätt färgkombination och historiken är som den ska så tycker jag nog att 125-130' kan vara ett annonspris att testa med. Har du själv importerat den eller är den importerad av någon firma? Har du lagt ut annons på den? ___ //Ulf |
|
|
Kanske denna: Länk Själv tror jag att du måste närmare 100 tkr om du vill ha en "snabb affär". Men M-paketet höjer ju värdet men import är alltid import... Mvh Ubbe |
|
|
Ps. om det är din annons jag länkade till så skulle jag väl rekommendera att du hade fler bilder samt ändrade på lite små stavfel... Bl.a: bytades -> byttes inspecktion -> inspektion (inspection) ytre -> yttre eyse -> eyes Elinfälbara -> Elinfällbara Blanda inte stora och små bokstäver Ha lite fler mellanrum på endel ställen ( Vill inte va petig försöker bara hjälpa till, bilköpare kan va petiga ) Lycka till ;) |
|
|
Om det är bilen som FinnUbbe länkar till så håller jag också med om att det går att förbättra annonser både när det gäller text och bilder. Det finns gott om bilar till salu och det gäller att fånga intresset hos de som letar bil. Att bilen saknar skinn samt är importerad sent 2007 drar väl ner några tusenlappar på min prisuppskattning ovan men samtidigt så ger ju en snabb sökning på Blocket att den billigaste 530i Touring med M-paket annonseras för 129'. Den har rullat 19' mil samt är sämre utrustad men den har Steptronic, är en 02:a SV-såld. Sen finns det en handfull vagnar i prisintervallet 130-150'. Att behöva gå ner till 100' för att sälja tror jag inte du ska behöva. ___ //Ulf |
|
|
ok e lite dum när det gäller stavning.. Hahha Men Bilen har ju alacantara innrednig.. E inte det lite finare?? Sen fins det inte ens uns till rost.. Brukar vara lite vanligare på svenska(Saltet) Får nog ta och göra ny annons i dag med mer bilder samt lite bättre stavning! Tack |
|
|
semperfi: Alcantara ingår i M-paketet men i Sverige var skinn standard i 530 och 540 (även bilar med M-paket). Kan hålla med om att alcantara känns lite "finare" då det endast fanns till bilar med M-paket. Hade det i min förra 525iM och saknar det lite i min nuvarande 525iM som har skinn. Ang värdet på din bil så håller jag med Programmer dvs runt 125 - 130. /Rickard |
|
|
Sätt på sommarhjulen och ta bättre bilder så ska du se att du blir av med bilen inom en vecka. Du ligger bra till prismässigt och du ska inte behöva gå ner mer i pris än den symboliska prutningen. Om din bil vore svensksåld så skulle du få ca 110 000 vid inbyte enligt handlarnas värderingslista. Så dra av 10 000 för importen så är du nere på 100 000:- vid inbyte hos bilhandlare! D.v.s du ligger rätt till i pris. Förutsatt att milen är ärliga =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
lagt ut en ny annons nu.. Kanske den blev bättre, tog ert råd och la ut mer bilder. Hoppas jag bara får napp nu då:) |
|
|
Skicka gärna in länken också så vi får se //Lövet |
|
|
Tydligen denna: Länk Jo kanske jag var lite hård här innan men det gäller ju alltid att ha lite flyt och hitta den rätta köparen och ett bra alt. är ju att sänka priset... En liten fingervisning om priset från bilpriser.se säger : Köppris 132 100 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 111 000-123 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. så du ligger ju ganska rätt i pris och som det sägs, din bil är en av de billigare med M-paket på Blocket. Så om allt är som det ska och miltalet stämmer är det bara att vänta in rätt köpare. Kanske intresset vaknar mer mot våren... Mvh Ubbe |
|
|
En fråga: Varför dölja reg.nr. på vissa bilder ? |
|
|
Ja vem vet..satt å greja med fotona som jag tog i dag å lekte lite sen råkade jag spara.ahhahah Jo milena e ärliga... Ska köpa båten av morfar och kollar lite på hus så det får bli lite aväkling..Tyvär |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.