|
|
|
|---|---|
|
Gällande E30n. Var idag hos sbp. Det började med att den ivrige besiktningsteknikern försökte slita upp fararstolen vilket inte går. Jag fick skynda mig från kassan för att säga att det inte går. Då gick han bak till skuffluckan, och mer eller mindre våldsamt försökte han få upp den innan jag han säga något, trots att den var låst. När jag skulle låsa upp åt honom gick det inte. Knappen bara kärvar och i vilket läge den än är i så är det låst. Den har gått i baklås mao. Som plåster på såren fick jag en 2a för att han inte såg någon varningstreangel -den låg ju i bagaget... Ska jag försöka laga detta själv eller ska jag lämna till verkstad och kräva att sbp betalar detta? Det går väl inte att komma in i skuffen från baksätet? Har för mig det är rätt mycket plåt bakom ryggstödet... Hur göra? Mvh Anton | |
|
Ett tips är ju att fixa förarstol + bagagelucka, de kan ju behövas nån gång :) Vad gäller besiktningen så antar jag att du fick en tvåa. Enkel åtgärd=lägg varningstriangeln i baksätet och påpeka detta vid behov vid återbesöket! Förutsatt att inga andra tvåor noterades blir bilen godkänd då! Ha'de gött // Micke W |
|
|
micke_we: Vg. läs hela inlägget! Låset fungerade utan problem innan han var på det. Hade det varit trasigt innan hade jag inte startat denna tråd. |
|
fredde 7 |
Låset kärvar, bilprovningsmuppen trycker in knappen, knappen fastnar halv om halvt i innerläget, du kommer med nyckel, det går inte att låsa upp. Du vill ha nytt lås för att muppens handsvett har frätt sönder låset. Låter lite mysko...bilens lås borde inte haverera av en sådan manöver... Du kanske skulle shapa upp dina lok lite? kan ju inte åka runt i vilket elände som helst..... |
|
Du kanske skulle ha låst upp luckan innan som du anmodas att göra:) Att låset gick sönder av ovarsam hantering tror du nog inte på själv utan det var väl dags för det att ge upp helt enkelt. BMW:s låsknappar på äldre BMW är inte evighetslösningar. Bara att montera nytt och betala sjäv. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
För den delen, vart har Jesperado tagit vägen?? **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Har också tänkt på det. Fyra månader sen han var inloggad. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kapar tråden, ursäkta. Sir Anton, jag är intresserad av din etanolkonvertering av M50. Du kan väl maila mig på 2002tii@live.se. M v h Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.