AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.828

Vilken är den perfekta nybörjar banbilen?

Sida 2 av 2
Pelle Persson: Bilen är inte tänkt att fungera som en bruksbil, utan ska enbart köras på bana, under både banträffar och race.

Leffo: Mx-5 Miata? Trodde inte cabbar var godkända... eller kör du med HT? :)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Cabbar är godkända, men du måste ha integralhjälm om du kör öppet men du bör köra med softtoppen på och då kan du använda vanlig öppen hjälm.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag vill en gång poängtera att du går igenom hur mkt pengar du ska avsätta för detta. Och sätter upp en budget..det är en dyr hobby som lätt drar i väg.
Ang sponser stöd, jag är på min första sponser...och det handlar inte om några större summor i slutändan. Så ta inte med det i någon beräkning

Cab/öppen bil..Stephan, det är helt beronde på var/vem man ska köra med. Vissa klubbar vill inte ha med något som är öppet pga riskerna vid rundslagning. Så det är helt beroende på vart man beslutar sig för att köra.

ett litet dyrare alt till 944/e30 om du ska "klubbåka" är z3 coupe. rellativt lättkörda som går att få till bra varvtider i orginalskick.
e30 318is funkar jäkligt bra men ngt motorsvag..hittar du en chassi preppad bil så är det absolut ett alt att börja köra med.
944 sug...tja dom funkar och är absolut en bra bil. Men i mina ögon tok för lite motor effekt. Men det finns en och annan till salu som är preppad för vettiga pengar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.