AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.423

Det är rena Julrean i USA ! Dollarn nere i 6.05 - passa på att handla BMW prylar!

Sida 2 av 2
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om en månad bär det av till Miami. Huruvida det blir några bmw-delar är nog tveksamt, däremot finns mycket ipod, kameror och annat kul som jag har i tankarna.... :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"
Anders. S:

Om 5v åker jag till NY listan börjar bli lång...........
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Tallviking:
Väldigt OT, men du verkar ha koll på detta. Jag är i USA just nu och tänkte skicka hem en del saker för att det inte får plats i väskan, typ medtagna kläder, böcker osv. Inget nytt, bara mina saker jag hade med mig. Något speciellt jag ska tänka på ang. tullen? Vill ju inte behöva betala tull för saker jag köpt i Sverige!

Martin
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
När jag var i USA stod dollarn i 7.28:-. Jag kom hem med lite extra jeans och några par löpardojor. Jag ångrar idag att jag inte dumpade alla medhavda kläder och bara fyllde väskan med nytt. Gör så Martin, och ta böterna för övervikt på väskorna. Det är en god affär :)
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Lite OT igen! Jag var i Miami/Tampa i oktober/november typ. åkte dit med en väska komm hem med två fulla med kläder! Tror de var två gånger 20 kg + 5 kg i hand-B. De är framför allt (i klädväg) som våra poppis märken tex billabong, qviksilver, gant, hillfiger mm som är billiga... Åk till ett Outlet där finns alla märkes butiker o de finns många!! Pris ex Billabong T-shirt...ta tre betala för två=25 dollar typ 160 spänn kanske i Sverig kostar dom runt 500 st!
Som Anders-72 sägerta med extremt lite kläder dumpa dom o köp nytt!
Ta hem en bil oxå när du ändå håller på =)

Lycka till!!

//Magnus Tolf
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Hewi: Av erfarenhet av en bekant så öppnade det inte paketet när hans fastnade i tullen.
Tullen röntgar de flesta paket som anländer men är tulldeklarationen inte uppenbart felaktig sätter dom ett normalt tull och momsvärde. Är det gamla kläder och annat och man skriver det kostar det naturligtvis inte tull och moms

Skriver man gamla kläder och det är en massa nya jeans åker man nog dit
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Ska beställa xenonkit till mig själv och ett antal kompisar. Går att få ett kit med frakt för 500 kr. Är i princip gratis. Säljer man ett par tjänar man tom. på det. Tycker om dollarkursen för tillfället.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Starre;
Kan inte du ta en kompressorsats till min Speedster som handbagage?! ;)

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Jag funderar på en grej angående import av delar.

Hur går det med införselavgifterna om man behöver göra retur på en del? De går väl inte att få tillbaka?

Den försäljaren som jag funderar på att köpa från har följande returpolicy:

Om delen är kass, köp en ny likadan, montera den och skicka tillbaka den gamla till oss. Då får du pengar tillbaka.

Här tas (potentiellt) frakt, tull och moms ut bägge gångerna. Och i värsta fall även in i USA på returdelen.

Eller kan jag säga till svenska tullen: "Den här delen var kass och jag skickar nu tillbaka den, kan jag få tillbaka min tull och moms?"

Någon som har någon erfarenhet av returer utanför EU?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.