|
|
|
|---|---|
|
tjena. Om alla givare fungerar och reläet som sitter ovanpå boxen är helt vad skall man då söka felet på ABS systemet. Har kollat att ge pumpen ström och den fungerar. Har någon lite bra tips? Per | |
| Hej!jag har samma fel på min givrna fungerar och reläet är helt.Hör av dig om du kommer på något | |
|
Har ingen annan detta fel? Per |
|
|
Jag har exakt samma fel och vet inte vad jag ska göra. :( Ska besiktiga bilen snart och måste hitta en lösning innan dess för den går förmodligen inte igenom med "ABS-felet". |
|
| Till besiktningen kan ni ta bort lampan i instrument panelen, så gjorde jag med min fd 325:a inann besiktning. | |
| eraabos: Men om det finns ABS så måste den väl funka, eller? | |
|
Jag vet faktiskt vad reglerna är, min lampa lös och jag han inte hitta felet innan besiktning, då lampan inte fanns så kunde de inte se att bilen är utrustad med ABS. Jag kanske hade bara tur, till året efter hade jag fixat felet. |
|
|
Är det vanligt att boxen som styr detta går sönder eftersom jag hittar hur många som helst har detta fel med ABS och ingen verkar ha en bra lösning på det? //Per Per |
|
M3-Mackan |
På min 325a -88 så hade jag oxå samma fel. Och då var det själva styrboxen/styreneheten till ABS bromsarna som lämnat in. Detta problem uppstod däremot för mig efter det att min polare vänt plus/minus polerna när vi skulle kabla igång den... -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.