|
|
|
|---|---|
|
God kväll på er!, Lite frågor ang 320d e46 som jag inte hittat svar på: 1. Vilka förekommande typfel har 320d E46, bortsett från de som är gemensamma för hela E46-serien som länkarmar och rost? Luftmassemätare? - vanligt förekommande? (mer vanligt än 6cyl dieslarna?) - symptom? -kostnad i delar att åtgärda? -Turbotrycksgivare? -Mera specifikt för 318d/320d E46? -- 2. När det gäller Webasto-värmaren; har alla 320d MJ99 och MJ00 dessa originalmonterade? Svenska likväl som tyska bilar? Vilken exakt tillverkningsmånad MJ00 försvann Webaston? Vad kostar det ca att konvertera den att funka som parkeringsvärmare? --- 3. Ang motorerna; när det gäller BMWs 4cyl dieslelmotorer har jag kört E90 320d 163hk.. är motorerna i 320d 136hk samt 150hk jämförbara med denna när det gäller gångkultur, motor(o)ljud, och bränsleförbrukning? 320d 163hk är en bil jag def skulle kunna trivas mkt bra med som bruksbil. Är inte så kunnig inom dieselgenertionerna så ni får gärna beskriva vad som hänt och vad som har betytt mest för utvecklingen av dieselmotorerna i fråga om gångkultur, varvvillighet och ljudnivå sedan 320d och 330d lanserades 1999? (Senaste gen med effecient drive vet jag är radikalt förändrad så den kan vi lämna därhän i jämförelsen) mvh HFR | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.