AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
598

Värde på 750iAL

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har hittat en svensk såld 750iAL-96 med det mesta i utrustnings väg utom navi/TV, steptronic samt PDC. Svart skinn, komfort stolar elbaksäte med elsvankstöd, 18" org.fälg samt stereo med DSP. Har endast gått GARANTERADE 5800 mil. Vad kan den vara värd ?
Mycket svårbedömd pga extremt lågt miltal. 200'. Kan låta lågt, dock tror jag att denna typen av sex år gammal bil har en mycket liten kundkrets. Är jag helt ute och yrar?

/Simon
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan den möjligvis vara blå?
Skulle gissa spannet 220-250.. En väldigt speciell bil och är den lika välskött som jag antar att den är så kan det bli samlarvärde om ett par tre år...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Nej, den är Brokatröd metallic och begärt pris ligger precis i ditt spann Asken. Den har varit "avställd" under tre år mellan 96-99, därav det låga miltalet.
Luktar riktigt nytt bara man öppnar dörren :)
-:BeeMWe:-
Hur fan luktar bilarna nytt igentligen? Har de nån doftkula i ACn eller liknande?

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Du skulle bara veta, de DESIGNAR dofterna... efter studiebesök i Trollhättan blir synen på bilbyggeri aldrig densamma. Såg förvisso bara slutmonteringen (inredning och sånt) men det är mycket som snitsas till innan bilarna körs ur, ex. sprayar men över inredningen med "nybilsdoft" om det skulle vara så att det luktar lite dammigt och dant i bilen. Men efter flera år, ja, då är det nog läder och liknande som luktar, najs det också.

Angående bilen, svår sak, men begärt pris känns väl nästan lite billigt med tanke på garanterade låga mil och att det är en mycket speciell bil. Kolla vad en V70 med 10000 mil på mätaren kostar, då känns din 96:a riktigt prisvärd. Hade jag de pengarna skulle jag nog tycka att den var minst lika intressant som en 98-99:a, eller senare.

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk
Här är en Svsåld 10000milare för 185, rätt ok pris.
Den blåa jag tänkte på stod på BMW gbg för något år sen. Men då begärde dom över 300 för den.
Redarn: Förstår att du är förvirrad. Det skulle jag också vart efter att ha spruingit omkring inne på SAABfabriken:D
Jag tycker minsann att pråmen borde uppgraderas till Queen Elisabeth II, minst!:)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ha, vänta bara, jag håller på och stylar och trimmar min 84:a som bäst nu! Har fått fatt på en mycket ovanlig Alpina framspoiler, bilstein fjäderben med dämpare och fjädrar (flyttar ner bilen några cm) trimkit från Tuoma (och på det Unichip optimering på rullande landsväg hos TS Motor) PiperCross filter, 3" tums avgassystem...

Det är vad jag kallar uppgradering! Eftersom det är en pråm blir naturligtvis uppgradering med nya bärplan samtidigt... :D :D

Sedan ska jag åka ner och köra ikapp med Netsix, tills min låda rasar och jag får ägna resten av säsongen åt att komma på hur fasen man pular dit en manuell M5 låda... iställer för den sladdriga automaten som sitter där nu.

Jaja, jag lovar inget, men om jag lyckas kanske jag döper den efter någon kunglighet, typ Haile Selassie (??) II eller något... ;D ;D ;D

Nej, min nya dröm, det är en Alpina B12:a, 750:s svindyra drift och försäkring kombinerat med Alpinas hutlösa reservdelspriser och höga pris!!

Det bästa av två världar... ugh! Nåja, sov gott nu, det är en dag imrogon också. :)

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack för svaren !
Den är nu köpt. Dock inte utav mig, utan av min svärfar :( Förvånade nog är försäkringspremien dock rimlig. 6750:-/år helförs, 1500mil, 6000:-/självrisk samt 20 skadefria år i Stockholm. Ser ut som att man kan tjäna en del på att köpa svensksåld.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.