AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.951

Bromspedal i botten efter byte belägg!

Di
3
DiZZ
320i -01
Hej behöver all hjälp man kan få!!

Bytte bromsbelägg och nu så går bromspedalen i botten, har luftat och det hjälper inte alls. Om motorn är av så går det att få tryck i systemet, men när man startar motorn så går den i botten igen.

Motorn igång: pumpar man upp tryck och sen håller inne pedalen så sjunker den.

Nån som har haft samma problem lr erfarenhet av detta???

Har en 320i (e46) -01

Tack på förhand
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Detta kanske hjälper: Länk

Mvh
la
19
larpal02
320i cab -94
316i Compact -00
Om beläggen och oken är rätt monterade låter det som du fortfarande har luft i systemet annars kolla efter läckage
E3
1.828
E36
USA bilar
Luft i systemet gör inte att pedalen sjunker, utan man får en svampig fjädrande känsla i pedalen
Sjunker pedalen utan att du har synligt läckage så är det med stor sannolikhet inre läckage i huvudcylindern, dvs bromsvätskan passerar mellan kamrarna istället för att bygga tryck ut i systemet
Du kan ha skjutit tätningarn i cylindern när du pressade tillbaka kolvarna i oken, en gissning är att du nu har överfullt med vätska i behållaren?
Di
3
DiZZ
320i -01
Kollade tyvärr inte i behållaren innan jag började, men den e på "max" linjen nu efteråt.

Har kikat runt och många säger att det bara e luft, så jag ska köpa en avluftningsmojäng som man sätter på burken och kopplar till däcket.

Sen e d bara och hålla tummarna att det bara e luft och inget annat. Huvudcylindern brukar inte gå på så nya bilar har jag fått höra, men har man fått ett "måndagsexemplar" så..........

Ska nu ta o lufta på utav H-vete och om d inte hjälper så in på verkstaden :S

Tack för alla tips och om nån kommer på nåt mer så e jag bara tacksam.

M.V.H

E3
1.828
E36
USA bilar
Om problemet inte är luft så hjälper det inte att lufta
Pedalen sjunker inte pga luft
Dessutom ska du inte få in luft i systemet enbart genom att byta belägg, du har ju inte öppnat hydrauliken på något sätt, eller hur
Di
3
DiZZ
320i -01
Har nu luftat och som man befarat så hjälpte inte det särskilt bra.

Nu till nästa fråga nån som vet en bra verkstad i Örebro trakten som man kan åka till, Carlsson bil känns inte som ett alternativ........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.