|
|
|
|---|---|
|
Hej behöver all hjälp man kan få!! Bytte bromsbelägg och nu så går bromspedalen i botten, har luftat och det hjälper inte alls. Om motorn är av så går det att få tryck i systemet, men när man startar motorn så går den i botten igen. Motorn igång: pumpar man upp tryck och sen håller inne pedalen så sjunker den. Nån som har haft samma problem lr erfarenhet av detta??? Har en 320i (e46) -01 Tack på förhand | |
|
Detta kanske hjälper: Länk Mvh |
|
| Om beläggen och oken är rätt monterade låter det som du fortfarande har luft i systemet annars kolla efter läckage | |
|
Luft i systemet gör inte att pedalen sjunker, utan man får en svampig fjädrande känsla i pedalen Sjunker pedalen utan att du har synligt läckage så är det med stor sannolikhet inre läckage i huvudcylindern, dvs bromsvätskan passerar mellan kamrarna istället för att bygga tryck ut i systemet Du kan ha skjutit tätningarn i cylindern när du pressade tillbaka kolvarna i oken, en gissning är att du nu har överfullt med vätska i behållaren? |
|
|
Kollade tyvärr inte i behållaren innan jag började, men den e på "max" linjen nu efteråt. Har kikat runt och många säger att det bara e luft, så jag ska köpa en avluftningsmojäng som man sätter på burken och kopplar till däcket. Sen e d bara och hålla tummarna att det bara e luft och inget annat. Huvudcylindern brukar inte gå på så nya bilar har jag fått höra, men har man fått ett "måndagsexemplar" så.......... Ska nu ta o lufta på utav H-vete och om d inte hjälper så in på verkstaden :S Tack för alla tips och om nån kommer på nåt mer så e jag bara tacksam. M.V.H |
|
|
Om problemet inte är luft så hjälper det inte att lufta Pedalen sjunker inte pga luft Dessutom ska du inte få in luft i systemet enbart genom att byta belägg, du har ju inte öppnat hydrauliken på något sätt, eller hur |
|
|
Har nu luftat och som man befarat så hjälpte inte det särskilt bra. Nu till nästa fråga nån som vet en bra verkstad i Örebro trakten som man kan åka till, Carlsson bil känns inte som ett alternativ........ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.