|
|
|
|---|---|
|
Efteraom många funderar på köp från USA tänkte jag dela med mig av mitt fälginköp. Jag har följt tråden om gruppköp av CSL-kopior från Velocity Motors (VMR)och var på väg att gå med, men fick på 90Post-forumet kontakt med ModBargains (detaljist med BMW som specialitet) och Velocity Motors som tilverkar bl. a. CSL-kopior. Efter en del chattande bestämde jag mig för att köpa VMR-fälgar 8,5x18 ET40 fram och 9,5x18 bak ET45 med 10 mm spacers. Det bästa priset fick jag från VMR, $1089 inklusive Spacers och frakt till Dörren! Till detta kom sedan tull och skatt på 1560 kr. Totalt 8215:- (skulle jag ha gått med i gruppköpet hade priset blivit 10200+700 (spacers köps separat)+670 frakt till sthlm=11570 Jag betalade med Google Checkout. Leveranstid, efter det att betalning inkommit till VMRs konto, blev 10 dagar. Jag rekommenderar VMR varmt, fälgar med bästa rykte på E90Post.com och mycket bra service och priser! Passa på, dollarkursen blir bättre och bättre! Länk Ty@velocitymotoring.com | |
|
Känns tryggt att läsa om dina erfarenheter. Har just beställt dessa till min 330 diesel från samma firma. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Du valde ju 19 tum vilket är snyggast, men jag vågade inte gå längre än till 18 tum. Eftersom du kommer att köra på vanliga däck utan nödgångsegenskaper så köp ett BMW mobility kit med reparationsspray och kompressor! Jag fick på Bridgestone potenza idag och skall montera dem ikväll! |
|
|
Hej Killar! Ska köpa mig en ny bil, förhoppningsviss på lördag. O det blir en Bmw 330 ci med full M-paket på års-02. Vill verkligen ha csl fälgar men vill inte köpa från någon utländsk hemsida. Då min Eng är taskig. Är det verkligen omöjligt o kunna få köpa från någon svensk firma? Stylabilen hade sista beställningsdag den 3 mars :( Snälla hjälp!!!! Tack i förhand A.Khaless |
|
|
Number_3hree: maila Razvan på stylabilen iaf. kan ju hænda att dom fått nått återbud och har en uppsættning kvar. lycka till :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Mycket bra ide Spajjjs!!! Ja tackar så mycket!! |
|
|
Number_3hree: Bare hyggelig. Hænder nog ofta att nån hoppar av bestællningen..hehe ) // M.V.H. Daniel |
|
|
Ja håller tummarna för det :D o hoppas !! tack tack Mvh A.Khaless |
|
|
Hej, kan jag ha 2 st 19x8,5 et35 fram och 2 st 19x9,5 et45 bak på min BMW 330 ci -02 E46 med M-paket, och 225/35/19 fram och 255/30/19 bak? Eller 235/35/19 fram och 265/30/19 bak kanske är bättre? Utan spacers, utan valsning och så vidare, bara rakt av utan problem? Mina nuvarande fälgar är 19x8 et30 fram och 19x9 et35 bak, det fungerar med 225/35/19 och 255/30/19 bak.. Har dessutom Clubsportpaketet, är den mer sänkt än m-chassit, läste nåt om 10-15 mm i en gammal AMS eller Teknikens värld men runt om på forumen så snackar folk om det stämmer eller ej? Mvh Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.