|
|
|
|---|---|
|
Det luktar riktigt unket i min 320 Cab -96 (med klimat) och jag tänkte försöka byta kupéfiltret. Efter lite våld fick jag bort ventilationsgallren, och del läckra "ädelträpanelen", men sen tog det stopp! Jag har lossat de skruvar jag kan se, samt snäppt lös handlampakontakten, men handskfacket sitter lik förbaskat som berget! Det går att bända lite på det, men det känns som om man måste lossa på nåt mer...? Kan nån vänlig själ assistera mig med lite experthjälp? Är sugen på att känna skinndoften från klädseln istället för denna "unkna stövellukt"... Jag har bilder som visar hur långt jag kommit, men vet inte hur man lägger upp sånt. | |
| Länk | |
|
Jo, jag hade allt lap-topen med mig ut i bilen, men mektipset hjälper mig inte! Där står det: "Lossa skruvarna och dra ut handskfacket..." Omöjligt säger jag! Sitter fortfarande fast! |
|
|
Prova den här länken: Länk |
|
|
Tack för hjälpen! Det var skruven bakom lampglaset jag missat...! Lite klantigt kanske men, men... Fick ut filtret men tyckte inte att det luktade så illa. Läste nånstans att dålig lukt kunde bero på igensatt dränering till AC:n, hur kontrollerar/åtgärdar man detta? Naturligtvis skall filtret bytas, men jag tror knappast det hjälper. Nån som har fler tips??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.