AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.292

Generatorn sönder?

Da
8
Davidj_88
735ia -89
Min bmw 735ia -89 verkar inte ladda jag mätte på batteriet och det var 11,5v sen när jag gasade på lite så gick den ner till 9v.
Är det kolen i generatorn sam är paj eller, bara att byta dem isåfall?
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Du får börja där.

/Mats J
alain
Kolla först om det är relä med kolen som är kass
Nytt kost 1200:- till 735
Det finns 2 olika generator på 735, kolla numret som finns på din generator att du inte köper fel.
((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Nya kol med laddrelä brukar kosta 100kr på Biltema. Börja där!
Jag vet dock inte vad 735 har för slags generator. Men antagligen nåt liknande som sitter på E34...

mvh
Da
8
Davidj_88
735ia -89
Tack för svaren
Men nu står jag med problemet att få ner generatorn Har lossat bulten i överkant och vinklat ut den och har tagit loss plattan på baksidan nu kommer jag inte längre skall kolen sitta innanför där? hur får man ut dem? eller ska man ta loss den nedre bulten också så man står med hela generarorn i handen?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det verkar sitta ett täcklock över som du säger, pos.18 Länk
Pos 15 är laddningsregulator och kol i en enhet som sitter skruvade i samma riktning som locket.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hade ju ner det där för några år sedan på min E32...var inga problem att bara byta laddreg. inkl.kol med generator´n på plats s.a.s... vill jag minnas.

Men jag lyckades ju köra sönder kolen en gång till(hade gått av) på ca 50mils körning enbart och då monterade jag ned generatorn och lät en bilelsfirma renovera hela "rasket"..dvs främst byttes släpringar(pga av att de var "ovala" som han sa bilelskillen) och lager,koll av lindningarna och naturligtvis ny laddregulator+kol igen..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.