|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Både min 540-99 och min M5-02 låg på blandad 1.25 ungefär och landsväg 0.9. | |
|
hmmm Mätarfart 100 tar 0,95, 120 tar 1,05, 140 1,15 och 160 tar 1,25. Kajkande i stan tar 1,35-1,4 , och mitt brukande totalt sådär 1,2. 3dl mer än min 323ti... 500 bagis i månaden... 20 spänn om dan... åsså snusar jag för nästan lika mycket. Jag skall nog sluta äta tror jag :-) Visst får man nämna bränsleförbrukning i samband med prestandabilar. Den omvända attityden är ju bara töntig och i linje med andra nördfasoner... köpa tonarm till sin gramofon för 40000:- eller en golfputter i titan med wolframkarbidinläggningar för 20000 å sen racka ner på folk som köper begagnat. Är lite till åren och har varit inne i många olika nördsammanhang vid det här laget, och ALLTID tröttnat svårt på "snobbar". Förresten har jag funderat på etanolkonvertering, men inte av ekonomiska skäl. Det högre oktantalet och den lugnare flamman kanske brinner fint i en M5'a ? Kruxet är väl alla bensinhartser som genom åren ansamlats i systemet och därmed löses upp - och sätter igen filter, sprutare mm. Förresten har vi det rent moraliska i att förstöra god sprit :o) (å sedan får jag inte ihop det termodynamiska med att etanol från Brasilien skulle vara "miljövänligt") hepp |
|
|
Har fått reda på att min bil är mappad med höjt varvstopp och borttagen hastighetspärr. Har inte provat någon annan M5:a än min egen men upplever en mycket stor skillnad med och utan sportläget. Är det så äve original tro? M5 - sådan husse sådan bil |
|
| Det är stor skilnad mellan sportläget och vanliga läget.Blir helt annan gasrespons samt att blir mer känsla i styrningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.