|
|
|
|---|---|
|
Kolla in ratten, jag erkänner mig kunning inom BMW området, men har aldrig sett en M3:a med en vanlig E46 ratt. Kan någon förlarara detta? | |
|
Nu har jag egentligen ingen aning.... Men jag skulle gissa på att denna video spelades in strax innan bilen kom ut på marknaden (likaså facelift M-paketet på vanliga 3èr där M-loggan på ratten är med). Pre-facelift modeller hade just den ratten på M-pkt I. Kan ju vara så att BMW bestämde sig för en annan design på ratten efteråt..... Bara min teori. M.V.H Dennis |
|
| Tidiga bilar använda i reklamsammanhang är ofta lite udda. Till exempel hade Z4M Roadster en vinge på bakluckan när de första officiella bilderna släpptes. När den färdiga produkten senare landade hos handlare och kunder var vingen puts väck, trots att den förekommit flitigt i olika sammanhang innan leveranserna kom igång. Jag är övertygad om att det är precis samma sak här - en liten förändring som skett någonstans mellan inspelningen av reklamen och den färdiga produkten. Det är trots allt bara vi entusiaster som lägger märke till sånt här :) | |
|
Jag håller med om att det inte är den vanliga M3 ratten (ekern rakt ner är delad i 2) men det är inte en vanlig E46 ratt heller. 32sek in i videon ser man att det är en söm på kringlan vid kl 10. Den finns inte på den vanliga E46 ratten som är i ett stycke. Dessutom är den tjockare än den vanliga E46 ratten. Det är detaljerna som gör det.... |
|
| Riktigt snygg bil det där :) | |
| Det är den ratten som satt i M-pkt I och som vid införandet av M-pkt II ratten blev standardratt from 2001 eller 2002 beroende om det gäller coupèn eller sedan/touring är min gissning...alltså designmässigt. Sedan kan det ju mycket väl vara så att ratten i videon är tjockare (tycker det är svårt att avgöra i videon) samt att den första M3 ratten kanske helt enkelt var en grövre version av standardratten med samma design men som sedan blev den ratten som vi känner igen från M-pkt II och M3:an när BMW väl bestämt sig för hur den skulle se ut. Kan tänka mig att dom inte ville ha den gamla ratten i M3:orna medans M-pkt II ratten skulle vara av modernare snitt.... | |
|
Phoenix Yellow rules :) Min profil på AutoLife: Länk |
|
|
Phoenix är väl för E46 M3 som Dakar var för E36 M3, minns när man drömde om en M3 E46 efter att ha sett denna reklamen -00-01 (ägde då en -93 M3 E36 Dakargelb), min smak hann ändra sig till att jag köpte en -06 och det blev Titansilver istället men snygg är den Phoenix. /Micke Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.