|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en fin E92 325 med automat och har tidigare kollat en beggad IX. Auto7h har en "ny" 07a i hallen leveransklar. Bilen är tillverkad 0707 och begärt pris är 470K. Vad är rimligt att betala för denna vagn. För samma pris kan jag ju beställa en 08 även om jag får vänta. Länk Tankar och funderingar? | |
|
Vill du ha en bil direkt som är ny eller vänta 12-16 veckor är ett eget val. Rabatten är en för handlings fråga , normalt hos handlare är 6-10% Beroende hur bra du är på att pruta på bruttopriset :-)) |
|
| 12-24 veckor snarare... | |
| Jag hade nog väntat de där veckorna och köpt en 08. Då kan du ju ta precis den färg och utrustning osv som du vill. Eller denna vagn kanske är precis som du vill ha din E92a? | |
|
Är bilen precis som du vill ha den? Köp den. Varför vänta på en "-08:a" ? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Tänk på att en 07 blir mindre värd i inbyte än en 08. Även om de är "lika gamla". Så en ev. rabatt nu förlorar du till stor del den dag du ska byta in den. "BMW six appeal" |
|
|
Har du tur så kanske återförsäljaren har en ledig produktionsplats på en E92:a. Då kan man få hem bilen lite fortare. Glöm inte heller att en 08:a har en 3 liters spis, medan en 07:a har en 2.5 liters. Lika många hästkrafter men det ska tydligen vara bättre bottendrag och mindre förbrukning på 08:an, kanske någon här på forumet som har jämfört? |
|
|
Har MJ-08 en 3 liters sexa ?? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Det visste jag inte. Det förändrar min åsikt och jag hade definitivt väntat. Utan att ha provkört misstänker jag att 3-liters sexan känns mycket roligare än 2,5:an. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Jädrar vad BMW har lyckats få ner CO2 utsläppen. 325iA E92 -07: 218 g/km 325iA E92 -08: 170 g/km |
|
|
Handlare som lägger ut "nya"/demo-bilar till listpris och förväntar sig att sälja dem för detta pris är helt fel ute. Man får vara rejält dum i skallen om man inte väntar några månader och får en bil med sin exakta spec, en 08a och i detta fall med nya motorn. dessa bilar springer inte direkt iväg..de som har de pengarna att lägga på en 325 köper hellre NYTT. precis som de M3 E92 som står med 0 mil hos handlare runtom i landet. |
|
|
Detta är väl ett dilemma som handlarna av alla märken har , Vi kunder vill kunna se, testa o klämma på olika utförande o modeller. Vi vill också ha snabba leveranser, ingen är förtjust i att vänta ett halvår på en ny bil. Det finns kunder idag som glatt tar en bil som står i hallen , o värdersätter en snabb leverans, trots att den kanske inte har alla options. Därför tar de flesta handlare hem att antal olika modeller med de vanligaste utrustningsnivåerna och färger och de ser ut att försvinna ut till kund ganska snabbt. Beträffande M3, så verkar det som om det var ett event där alla stora handlare fick sina M3 levererade samtidigt, kan tänka mej att det var ett sätt att ha bilar hemma till de kunder som snabbt vill ha en M3, som söker nyhetens behag. Har en bil stått länge hos en handlare så är det ofta köpläge, kraftiga rabatter, det gäller att vara tuff i förhandlingen, det kan vara ett klipp.. |
|
| håller med köp en 08 och vänta eller ge dig på en 06 som gått ett par mil och tappat det mesta, automax i kalmar har en 325ci -06 710mil för 369´ om jag inte minns fel. | |
|
450K släpper dem den för... Beställer hellre en ny i helgen hos gruppen.. |
|
|
Anders: Jag körde 325 med 3 liters spis igår i några timmar(Cosmossvart som det står förenade bil över hela sidan på). Jag kan tycka att skillnaderna mot den"gamla" 325:an är försumbar. Länk |
|
|
Wendtan, Ok. Konstigt kan man tycka. Jag menar, på E46:an så kändes ju en ganska väsentlig skillnad mellan 325 och 328 och där var det ju "bara" 0,3 liter som skilde... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Ja, även jag var smått besviken. Nu har jag bara kört "gamla" 325:an vid 2 tillfällen men det enda som jag egentligen kan tycka skillde var att 3 liters spisen kändes något mustigare från botten. Jämför jag med t5an så tycker den framstår som klenare i hela registert trotts snarlik effekt. Möjligen det högre vridmomentet som lurar en på turbon. Sen har jag ytterst svårt för blinkerspaken på E90, men de är en annan historia :) Annars är E91 en riktigt trevlig bekantskap, kommer prova 330 i nästa vecka över en dag för att känna lite mer på hur den maskinen känns. Länk |
|
|
Luddigt i texten ovan ser jag, 325an känns markant svagare än t5an i hela registert är det jag avser. Länk |
|
|
Jag förstod det. Men... Vad är det med blinkerspaken du inte gillar. Tycker ärligt talat att "3-blinkning-funktionen" är en smått fantastisk uppfinning... :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Möjligen att jag inte använt den tillräckligt för förstå att den är genial. Jag fick hela tiden avaktivera den manuellt även efter att jag svängt. Det kändes inte på något sätt naturligt. Att den alltid fjädrar tillbaka är ovant, men det kan jag köpa :) Länk |
|
| "3-blinkning-funktion"en kallar jag helt enkelt Treblinka - alla brukar fatta... :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.