|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Vad ä det för fel när ryggstödet på stolen inte fastnar i ett läge utan "kuggar" bara över så man till sist ligger ner i sätet istället?Mvh Henke | |
| testa trycka ner handtaget efter att du justerat "vinkeln". Så var det på min förra e30 | |
|
Gammalt fett i mekanismen som torkat, samlat smuts så spärren inte går tillbaks av sig själv. Smörj in på nytt så funkar den som den ska. Är de fjäderbelastade mojängerna på bild: Länk som inte går tillbaka ordentligt (fjädern nr7) / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Jag har ett (kanske) relaterat problem i caben. Ryggstödet på förarstolen stannar inte riktigt på samma ställe på höger och vänster sida. Ryggstödet lutar alltså lite. Det stannar längre bak på högersidan. Dvs man sitter lite lutad mot mitten i bilen. Är det någon som förstår vad jag menar och som vet vad jag kan göra åt det? "BMW six appeal" |
|
|
jepp, den har gått utav i mekanismen så du behöver ta bort stolen och svetsa om den. Vanligt fel nämligen. Jag har fått göra det på alla e30 jag haft. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.