|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Har haft 3 E36 M3, Dakargul -93 såld direkt, Avusblå -94 trögsåld, Technoviolet -96 svårast sälja, kanske färgen men konstigt att den gula gick iväg direkt men tillfälligheter kanske spelar in. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| jag trodde att rosa var färgen som man förknippar med bögar, men lila? har jag aldrig hört talas om faktiskt. men men. man lär sig nåt nytt varje dag | |
| Lila är absolut inte min favorit färg när det gäller M-bilarna men att säga att den är bögig är väll att ta i ? Som nån föregånde skrivare skrev, alla har sina olika smaker som med allt annat och tur är väll det ? | |
|
328CIA: Jag sålde min 328 E36 dyatona violett efter ett par dagar på blocket för snart 1 årsen hade kanske gått snabbare om jag inte behövt använda den samma helg. Den var ju nästan identisk med en M3 till utseendet iaf. Länk Första tråden som varit negativ om just den här färgen som jag sett, brukar ju hyllas annars! Mpower |
|
|
Inte kan du väl säga att daytonaviolett brukar "hyllas" ? Jag menar, vem vill ha en lila kärra... Okej, vissa gillar den tydligen men det är ju knappast någon färg som den stora skaran står på kö för att hitta ett ex av. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Hehe.. rolig tråd=D! Daytonaviolett/Technoviolett som brukar hyllas så på det här forumet annars:)! Daytonaviolett gör sig helt klart bäst på M5 E34, helst touring! Jag har den färgen på M3an och jag har fått väldigt mycket beröm för just ha den kulören på bilen, betydligt fler än vad du någonsin kommer få med din alpinvita Anders, om man nu kan kalla det färg:P hehe. Daytonaviolett/Technoviolett kräver en otrolig putts för annars ser de förj*vliga ut och får ett nästan rosa utseende.. Och riktigt bra på kort blir dom inte heller tycker jag, bäst om man får se dom IRL så att säga:P Mvh// Jonas |
|
Filip_J |
alpinvit är bland det snyggaste du kan ha på en bil, jag tycker den gör sig bäst på M3 E46 och M5 E60 |
|
Tur att vi har olika smak! precis som det ska vara! hur skulle det se ut om alla åkte runt med samma färg;)? Filip, du sålde din silvriga m3a med GT vinge va? vad har du för kulör nu?:) |
|
Filip_J |
X-max: Stämmer bra, det var pg_ice på forumet som fick ta över, jag sålde den inte till vilken som helst utan ville att en riktig entusiast skulle ta över. Jag rattar en dakargul skönhet nu, färgen är lika cool som den var 93 =) |
Filip_J |
Kolla gärna in projekttråden: Länk |
|
Kul att se att det finns ett par riktigt fina M3 3.0or kvar:)! Mvh// Jonas |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En ren och fin Daytonaviolett/Technoviolett M3:a eller M5:a,gärna nypolerad,med en ljus helläderinredning i Silbergrau hell alt i champagner,är bland det vackraste som finns! Är väl ändå Daytonaviolett det första man tänker på, då en M5 E34 nämns! |
|
Anders.S :Hyllas är kanske fel ord... men omtyckt i generationer som E36 och E34 den hängde väll med ett bra tag också. Det X-max skriver i första inlägget om daytona violett stämmer utmärkt ,uppleva i verkligheten är ett måste, den skiftar lite i färg beroende på ljus. Saknar den som sagt! Mpower |
|
|
Jag gillar den väldigt mycket! Fast kanske inte lika mycket som när den kom... |
|
|
Håller med om att de kulörerna måste ses i verkligheten och inte enbart på bild. Har själv knäppt bilder jag nästan funderat på om de verkligen är min bil på kortet.. Svårt att få till bra och det ena blir aldrig de andra likt.. Skiftar som sagt ganska mkt i nyans beroende på ljus, vinkel och andra faktorer. Kolla gärna min sida på garaget så får ni se själva hur det kan variera! Syns extra tydligt på bilden där bilen är nylackad och tagen i garaget.. Ser först blå ut men övergår i lila och kanske aningen grå till höger.. Länk |
|
|
Filip_J: Nej, min bror är inte bög, trodde faktiskt du förstod vad jag syftade på, men kanske inte, menade att han är ung som nån annan skrev. Väldigt mogen kommentar för övrigt. Sen om du tycker det är en bögfärg får du väl tycka det, men personliga påhopp tror jag vi klarar oss utan? |
|
|
X-Max, "Jag har den färgen på M3an och jag har fått väldigt mycket beröm för just ha den kulören på bilen, betydligt fler än vad du någonsin kommer få med din alpinvita Anders, om man nu kan kalla det färg:P hehe." Till skillnad från dig så bryr jag mig inte om vad andra ger för kommentarer om färgen :) Daytonaviolett är fortfarande skitfult. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.