|
|
|
|---|---|
|
Helt plötsligt går inte bilen att starta utan det låter istället som någon sitter o spikar i motorrummet. Provat o rulla bilen o sen lägga i växel om något skulle "hamnat fel". även försökt med startkablar utan resultat och batteriet verkar vara i bra skick. har spelat in ljudet Länk ta save file to pc längst ner till höger efter några sekunder. någon som har förslag på vad detta kan vara? | |
|
Så brukar det låta i startmotorn när det ej är tillräckligt med kräm i batteriet för att dra runt motorn! Prova med startkablar från en annan bil eller sätt batteriet på laddning över natten. Mvh |
|
| Veåtta: har nog rätt så brukar det låta i startmotorn när det ej är tillräckligt med kräm i batteriet. | |
| okej vem vet kanske misslyckats med kabeldragningen, ska göra ett nytt försök! | |
|
Om du ska ta starthjälp ifrån en annan bil, låt då den hjälpande bilen stå med lite varv på motorn en stund innan du försöker starta din. så den hinner få över lite ström. Mvh |
|
| där ser man, måste ha glappat eller något förra gången jag koppla för nu startade det. lite annorlunda ljud från startmotorn mot andra bilar jag fått batteritorsk på för övrigt. | |
|
He he. blev åxå lite skraj när det hände på 540:n jag hade! Trodde hela motorn hade rasat! Mvh |
|
|
Helt klart batteriet, batteriet behöver laddas upp 1-2 dygn så snart som möjligt för att undvika vidare sulfatering och kapacitetsförlust. Antagligen har batteriet redan tappat en del kapacitet så börja titta efter nytt batteri innan det laddas ur igen. Mvh |
|
| Tyckte mer att min 523a "klickade" mer än dessa hammarljud... Klick, klick ungefär:P när batteriet var dött | |
|
Det är nog nånting i omgivningen som ger resonans och gör att det låter hamrande, typiskt ljud från solenoiden. Mvh (\_/) (O.o) (> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination. |
|
| nja jag stod utomhus och höll micken precis ovanför motorrummet med huven öppen. Man hade lätt hört det 30 meter därifrån. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.