|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har en bmw e30 som jag skulle vilja sätta 5x120 bultmönster på i stället (allt jag tycker är snyggt envisas med att ha detta jävla butmönster). Går det att göra med en form av spacerplatta? [URL]Länk ?? Om man inte gör det med spacerplatta hur mkt måste jag byta och vad ska jag ta det ifrån? MVH//Johan | |
| Nej, det går inte. Två av bultskallarna på bultarna som håller adaptern mot navet kommer inkräkta på platsen där två av hjulbultarna skall sitta. Däremot om navmedbringaren har tillräckligt stor diameter går det teoretiskt att borra M12x1.5 på delningsdiameter 5x120. Men jag misstänker att det blir att fattas gods då det rör sig om 20 mm större delningsdiameter. | |
| Nja, en av bultarna kommer på kollisionskurs om man linjerar ett av hålen i resp. bultcirkel på en adapter men det hjälper ju inte.. | |
|
Borra o mecka känns som bonnmeck som eventuellt går sönder. Om jag ska byta till 5x120 hur mkt måste jag byta då? |
|
| Målet är ju egentligen en relativt bred fälg, med kant, dock inte borbet A. | |
|
Om det finns gods så går det ju att göra en ny hålbild även om två hål i den nya bultcirkeln kommer att hamna ganska nära två hål i den gamla. Då är det ju naturligtvis inte Balack & Decker som gäller utan att plocka isär och sätta upp medbringaren i en CNC-maskin och centrera och borra med några hundradelars tolerans på lägesavvikelsen. Mycket jobb alltså och troligen finns inte nog med gods. Medbringaren bör vara minst ø145 för att kunna göra en 5/120-hålbild. |
|
| Begagnade fälgar är ju svårt, men om du har önskemål om nya kan du ju alltid prata med en grossist importör av fälgar om dom kan ta hem obearbetade fälgar där du kan välja ET och bultcirket efter behov. | |
| Ursäkta att det ser ut som om att jag har tumvantar på mig när jag skriver ;) | |
| Jag vill egentligen ha en typ BBS fälg Länk eller liknande, men som student har jag inte i mina vildaste fantasier råd med ett par riktiga bbs. | |
|
du kan ju försöka köpa loss en en annan fram och bakvagn tex, e30 m3... men växer inte på träden och är inte billiga. |
|
| Jag har hört att det med viss modifikation ska gå o sno delar från e36? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.