|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska jobba med bilen för att få den ren och fin, ska köra en polish och vaxning tänkte jag. Har sedan tidigare kört med Sonax Pro serien men tänkte prova Autosmart nu. Vart och kikat lite och det finns "Polish med hårdvax" och "Skandinaviskt hårdvax" Jag har alltid vart lite skeptiskt till de här 2-1 produkterna och undrar om det onödigt arbete att först jobba med polishen med hårdvax för att sedan lägga på skandinaviskt hårdvax? Finns det någon risk att man ev försämrar vaxskyddet om man kör på båda produkterna på bilen? Tänkte mest på "lika löser lika" ? Tacksam för svar och alla tips välkommnas :D | |
|
Hejsan om du tar dig tid och läser tråden sonax-smartab sista inlägget 080113 i detta forum så får du en redogörelse just om smartabs grejor och du får lite"kött på benen" och kan kanske lättare avgöra hur du ska göra och vad jag och några andra kommit fram till, det är ju onödigt att plöja igenom hela polish-vax sortimentet av olika märken själv när du kan läsa vad vi andra redan gjort lycka till med gott resultat och med enkla medel få en fin bil till våren mvh Uffe/bildock |
|
| ok, man tackar för tipset. Satt och skummade genom gamla trådar men lyckades tydligen missa den :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.