AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
858

obes 525 touring-94 är det värt att bes & sälja?

pr
296
produce1
540/6 touring-95
Har fått tag i en 525 touring-94.Vart riktigt fin efter man tvättade av o polera den.Vit,Dragkrok,Sportstolar,automat,Ac(som fungerar),Stora färddatorn,Elhissar,Larm,24000mil,endast 4 ägare.alufälgar,vita blinkers,Lite sänkt i fram.Fulldokumenterad

Bilen är för tillfället obes men kommer få 2 pga spricka i vindrutan.

Förutom det så kommer den garanterat gå igenom då vi gjort en genomgång av bilen(Typ samma som bes)

Så frågan är: Hur mkt mer kan man tänkas å för bilen helt nybes med ny ruta?

Kostnaden för att byta rutan hamnar på 300:- om vi gör det själva alt 800:--1200:- på självrisken.

Så är det någon ide att bes först kommer man få så pass mkt mer för bilen bes än obes så man ska ödsla tid & pengar på 1 ruta?

Bilen förövrigt är fräsh & lacken riktigt fin
Om inte rutan fick nedslag förra besiktningen så kan du besiktiga bilen och få den igenom utan efterkontroll. Sen är det ju bara sälja bilen så får den som köper byta rutan. Jag tror du kommer få bilen såld mycket lättare om den är nybes, för en köpare vet ju inte om det kan bli några fler fel vid ev bes. Även om du skulle få en tvåa på rutan så vet man ju att allt annat är schyst, och det är bara byta rutan.
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Slängde ut den för 13500 på blocket & är ganska stort intresse hittils mot min förvåning.Vad kan man få fö en sån bil helt nybes är det värt möda om vi nu säjer jag får runt 12-13k som den är?
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Så här ser den ut ingen vidare bild dock den enda för tillfället Länk
Det här måste va samma bil: Länk

"minimalt med ytrost" är väl att ta i? Tycker den ser ganska rostig ut på de där bilderna, och det är ju inget man trollar bort på några dagar direkt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...i den där prisklassen så är det ju svårt att sia om slutpris,eller vad "man kan få"...beror på vem som kommer och slutligen tittar på bilen eller rättare sagt>>>kunskapen som finns hos köparen egentligen..

Finns dock köpare som inte tycker att det gör någonting med rosten...Men alla dessa sitter nog inte här och glor ;)

Men visst...nybesiktigad och med fungerande och bra mekanik och vaxad+rengjord och "lite rost" tja...15 papp är väl en hyfsad gissning,beroende på hur däcken ser ut,annan rost(än det man ser på bilderna) osv osv..

Mvh Janne.
pr
296
produce1
540/6 touring-95
Verkar som den går för begärt pris 13500:- obes som den står.Återkommer med slutpriset
pr
296
produce1
540/6 touring-95
cdouglas:Du kan inte ana hur mkt ytrost som går bort med vanlig rubbing;)Dock va det mesta väldigt lättlösligt var mer som missfärgat vatten & tog inte mer än 20min att få bort.Men givetvis kommer missfärgningen nånstans i frånm & det är just rost men vart i princip obefintligt med riktig rost kvar mao inget utöver det normala men syns ju mer på en vit bil om man inte polerar eller tvättar så ofta
Ok. På vitt så syns ju rost som sagt väldigt mycket mer också. Ska testa rubba på min rost och se om det blir lite bättre. =)
pr
296
produce1
540/6 touring-95
C douglas:Så länge det är ytrost så är det mesta man ser bara koriderat vatten & i kärnan brukar själva rosten finnas.Men du kommer garanterat kunna ta bort mkt med rubbing & vanligt polermedlel testa & återkom gärna med resultatet;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.