|
|
|
|---|---|
|
Jag fick nedslag på spindelled vänster fram på besiktningen. Kollat med BMW o dom tar 6400 för ena sidan samt 9500 för båda sidor. Ska man betala och se glad ut eller finns det andra bra verkstäder till ett bättre pris. Jag inbillar mig samtidigt att man får jobbet bra utfört på bmw. tacksam för svar Fiffe | |
|
Hej! Är du lite händig är det inga större problem att fixa själv. Det finns ett mek tips i G-D-S avdelningen här på forumet... Annars, när det gäller lite enklare rent mekaniska fel, kan man väl lämna bilen på nån lokal icke märkes verkstad. Anders |
|
|
Tack för ett snabbt svar. Jag är ganska övertygad om att jag skulle klara det själv, men jag vill att allt blir så bra som möjligt. Skulle bli vansinnig om det blir vibrationer i framvagnen pga att jag snålat. //Fiffe |
|
|
Jag bytte länkarm och spindelled (höger fram) hos en lokal Mekonomen verkstad för nån vecka sedan. Har för mig att notan landade på 2400kr, inklusive arbete. Då bjöd dom också på en sliten bussning i bakvagnen (osäker på vilken) samt smörjde upp och motionerade bromsoken. En jävligt bra affär om ni frågar mig. |
|
| Jag var inne på BMW Göteborg och fick ett pris på 6900:- för båda sidor, konstigt att det skiljer så mycket... | |
|
Länkarmar (Lemförder) kostar ca 1500 ;- st samt bussningsats (båda sidor) ca 800 ;- Arbetet att byta båda sidor borde inte ta mer än 2 h Jag tycker BMW:s priser på 6400 resp. 9500 är extremt höga och hade inte valt de. De är inget avancerat arbete så jag hade skruvat själv, alternativt tittat efter en mindre icke aukt. verkstad som är billigare Länk BMW CS #5139 |
|
|
Jag ser nu att de gäller en 4-hjulsdriven, det kanske blir dyrare då, de priser jag angivet gäller en vanlig E46 Länk BMW CS #5139 |
|
|
Det kostar att köra 330 men ack så trevligt. Nu har jag hittat en verkstad som kanske inte är billigast men känns väldigt pålitlig iaf. Drygt 8000 inkl yttre o inre spindelled o länkarm på båda sidor, plus någon annan bussning man borde byta enligt mecken. Oavsett vad man gör med en bil så förlorar man, men se till o ha kul under tiden. //Fiffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.