|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad är det för skillnad mellan BMWs budgetstolar och komfortstolar. Jag har för mig att det bara finns komfort och sport att välja mellan. Eller menar ni att budgetstolarna är de som sitter på gamla E30? Mig personligen tycker att Volvo har de bästa stolarna. Jag åkte i en Merca taxi (E-klass) i framsätet häromdagen. Blev inte så impad direkt... |
|
| Självklart så är Volvos stolar bäst , speciellt om man aldrig prövat BMW:s komfortstolar som sitter i exv. E60 :-) | |
|
Standardstolar -> Sportstolar -> Komfortstolar -> Aktiva Komfortstolar Parkbänk -> Köksstol -> Fåtölj -> Stressless fåtölj |
|
Transocean |
Standardstolar -> Sportstolar -> Komfortstolar -> Aktiva Komfortstolar Parkbänk -> Köksstol -> Fåtölj -> Stressless fåtölj -> MB S 500 |
| Mercedes E-klass W211 standardstol med ortopedisk inställn. är snudd på omöjlig att ställa in bekvämt, mycket hård stoppning och sittdynan är för kort dvs obefintligt lårstöd, och den har dessutom skitfula nackstöd. | |
|
Prova Scanias eller Volvos(Lastbil) komfortstolar så får ni känna på stolar som man kan sitta o köra länge utan att få ont, kör ca 500mil i veckan o jag har då ingen värk någonstans. Peace=) |
|
|
Det krävs minst multikonturstol på en MB CLS 500 för att den skall vara någorlunda bekväm. Aktiva luftkuddar gör det godkänt. Standardstolarna har Schwäberna(Innevånare i Schwaben, kända som tysklands smålänningar) låtit Ikea tillverka eller nått... Mvh Asken |
|
|
Stolskomfort har helt och hållet att göra med vilken kroppsbyggnad man har. Späda personer trivs inte alls i stora fåtöljer och kroppsbyggare vantrivs i pinnstolen från en Opel Kadett. Provsatt CLS på motormässan i helgen, vet ej vilken sorts stol men skit samma bilen kostade ändå på fel sidan halvmiljonen. Bekväma stolar visst, men inte så fantastiska som jag förväntat mig. Sitter faktiskt minst lika skönt i sportstolarna i min nuvarande V70N. Den stora fördelen med Volvos stolar är att de är enkla att ställa in för att därmed få god komfort. Och du slipper lätta plånboken på 30kkr (eller vad nu BMW tar för sina komfortstolar) för att få dräglig sittkomfort :-) Jag åkte nyligen E60 med komfortstol och visst satt man riktigt bekvämt men för min del krävdes det en stunds justerande med olika inställningar att få till den optimala körställningen som stolen är designad för. |
|
|
Kristoffer skrev: Stolskomfort har helt och hållet att göra med vilken kroppsbyggnad man har. Det är just därför det är svårt att göra en stol med få inställningar som passar alla. Nu verkar din kropp passa standardmallen i Volvo och kräva justeringar i E60 |
|
|
Kristoffer : Upplever inte att komfortstolen är svår eller tidskrävande för att hitta en bra körställning. Däremot misstänkter jag att den har bra många mer inställningsmöjligheter än volvos stol... |
|
|
carbon_e61: Jag skrev inte att det är svårt att hitta en bra sittposition i komfortstolen, tvärtom. Jag skrev att för min del krävdes det en hel del justerande för att nå en riktigt optimal körställning som stolen är designad för, givetvis pga de antal olika inställningsmöjligheter som finns. Svårt att hitta en bra sittposition har jag däremot i samtliga av BMWs standardstolar då sittdynan är alldeles för kort och svankstöd saknas. Med Volvos stol kan jag med färre inställningsmöjligheter nå en optimal sittställning. Alltså är det precis som "steaman" skrev att Volvos mall passar min kroppshydda bättre än BMWs. |
|
|
Nya Sklassen lär ha världens bästa stolar. CL600. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.