AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
831

Fartkamrefrågor, igen.

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
tja

för över 1 årsedan så fick ja en lapp hem i lådan om att min bil blivit plåtad, men de va en så jävla dålig bild att ja inte godkännde det utan skickade ett svar om att ja inte kan avgöra vem som kört bilen pga. den dåliga bilden o att många använder bilen (som förövrigt är sannt).

nu idag, över ett år senare ringer snuten o vill ha in mig för identifiering, (varför? dom har ju min körkortsbild, de lär ju va en bild på mig på mitt körkört lixom) + att de gått 1 år sen fartkmeran tog bilden, kan o har hänt en jävla massa på det året.

hur länge kan dom hålla på med sånt här eller?

känns som de finns bätter saker att lägga resrser på än att jaga nån som kört några KM/H för fort.

blir så jävla trött.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
neka bara, har själv vart inne på en sån identifiering och dom kommer förmodligen försöka få dig erkänna att det är du men jag bara nekade. i och med att det gått till polisen så är dom ju inte säkra, hade det vart likt dig på ditt körkort kort så hade du redan fått böter, och kom ihåg det kan inte bli värre eller dyrare för dig om du nekar även om du drar upp det till tinget så kan du bara få böterna även om du förlorar där!!!

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
jo ja vet att de inte blir dyrare, för mig iaf.

känns dock som ja hellre sett att dom jaga rattfyllerister men de la lättare att bara smälla upp kameror.

vet som sagt inte äns vem som körde bilen vid tillfellet, o har dess utom 3 personer som är jävligt lika den på bilden (jag inräknat), går det upp till rätten så ska ja iaf. ta med mig bilder på som två andra o be dom berätta för mig vem av oss det är som kör.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Att dom orkar! Varför inte bara lägga ner när det inte går att identifiera föraren direkt. Undrar hur mycket tid det läggs ner på detta? Varje fall tar säkert minst en timme i anspråk. Snacka om resursslöseri!

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Is
204
Isak5503
(M5 -00 Såld)
525 xd 2010
Ducati Monster S4R 07 (Mc)
120d -08 (Hustruns)
Ducati S2R 800 -07 (Hustruns Mc)
Eftersom jag inte är jurist så är jag nyfiken på den här frågan:
Är man överhuvudet taget tvungen att gå dit?
- Jag jobbar, har inte tid/lust.
Skulle dom komma och frihetsberöva dig för att svara på sådana frågor, har svårt att tro det.

Om man är tvungen att gå dit så skulle jag fundera på att bara sitta tyst och inte gå in på någon som helst konversation. Du är aldrig tvungen att svara på några frågor. Det är nog lätt att bli indragen och råka säga 'fel' saker.
/R
fredde 7
begär advokat, samt hävda att du vill ha ersättning för förlorad arbetsinkomst.
Sedan kan du kräva att bli hämtad också..
Hämtad på jobbet av uniformerade poliser kanske inte är nått man drömt om iof...
blir du kallad till tinget så är man tvungen att gå dit om man inte gör det blir det böter på 1000kr och man behöver inte be att bli hämtad om man inte går dit första och andra gången då kommer dom och hämtar dig vare sig du vill eller inte.. men som det skrevs ovan, vem vill bli hämtad av uniformerad polis på jobbet??

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
fredde 7
vore väl käckt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.