|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Från STHLM-GBG. Med 2st mkt tunga bilar. M3 Sedan VS RS4. Skall bli kul att känna på dem lite. Jag är inget fan över AUDI så vi får väl se vad man får för känsla efter ett par mil. M3:an har jag inte kört ännu men det skall bli riktigt spännande. Bilarna skall ned till GBG för testar av ett motor program. Ville bara dela med lite. Någon som har någat att tillägga? | |
|
Här har vi nått. |
|
|
m3an äter ju istort sätt upp rs4an i fast inte i acc:P //stoffe |
|
|
Sant så. Bilarna hämtas idag! Som sagt jag är inget vidrare fan av RS4. |
|
|
Svagt av AUDI`n att inte klara mållinjen först när dom startar från stillastående med hela 2:a växeln förstörd av hjulspinn på BMW`n. Eller så kan man vända på det och säga att nya M3:an är sjukt snabb. (rakt fram) Är ingen fan utav någon av bilarna för att vara ärlig. Tycker nya M3 är alldeles för mycket GT-vagn istället för sportbil. Dryga 1700 kilo är pinsamt för en sportbil. Dessutom med kolfibertak.....snacka om gimmick! Men det blir nog en trevlig bekantskap ändå MAXEY skulle jag gissa:-) M.V.H Dennis |
|
|
Kan tillägga att jag verkligen tror på M3 sedanen. Eftersom sedanen inte utstrålar sportvagn på samma sätt som cupèn tror jag att fyrdörrars varianten passar betydligt bättre till M3:ans setup. En M5 i miniformat. Snacka om cool bil!! M.V.H Dennis |
|
| Kikade på M3 sedanen idag i Gbg. Supersnygg. En helt ny bil känns det som till utseendet. | |
|
Jag har beställt sedanen men inte sett den i verkligheten. Grandy: hur tycker du att bakdelen ser ut. är den snyggare än den vanliga sedanen? //Stefan |
|
Buspelle |
StefanL: Är det skillnad på bakdelen mellan M3 sedan och övriga 3-serien sedan??? |
Buspelle |
StefanL: Är det skillnad på bakdelen mellan M3 sedan och övriga 3-serien sedan??? |
|
Det är väl stötfångaren, och att hjulhusen är lite utlagda. Det är ju större skillnad i fronten. Jag som alltid har gillat bakdelen på E90 tycker att M3 är perfekt, och jag som aldrig har kommit riktigt överens med fronten på E90 tycker att M3 är perfekt. :-) Framförallt strålkastarna ser myckt bättre ut. M3 sedan är min drömbil, helt klart. :-) |
|
|
Tycker att M3án är fin, men problemet med dagens sportbilar är den jäkla vikten! Den första M3án vägde väl runt 1200kg, visst komforten är det ju stor skillnad på, men vill man ha en GT vagn så köper man väl sig en M5á eller en M6á? Vi får väl se vad M1án väger om den kommer? Opel Kadett 2.0 8V GT -89 Opel Vectra 2.0 16V GT -94 BMW Alpina B7 Turbo -84 |
|
|
Jag köper ju min M3 för att kunna använda dagligen och åka bra i. Då vill man ha både komfort och möjligheter till sportighet. Matchvikten är 1655 kg med 68 kg förare 7 kg last och 90% bränsle i tanken. Bilen har ju vuxit mkt sen den första M3:an. Den skall väl snarast jämföras med 1-serie coupén i storlek. Angående kolfibertaket så spar man in 25 kg jämfört med vanligt tak. Men den stora vinsten ligger i att tyngtpunkten sänks ner i bilen. Jonas M3 E92 (byggs för fullt med DKG låda) |
|
|
BMW-Jonas Jag håller med dig om att M3:an kan passa in på vissas (dina) önskemål. Men en sportbil är det inte. 1655 kg är väl en outrustad bil? Ska du slänga in lite extrautrustning väger bilen lätt över 1700 kg. Håller med dig ang. kolfibertaket. Men ser man hela bilen ur ett sportbilsperspektiv är det inget annat än gimmick i mina ögon. Jag menar 1655 kg eller 1680 kg känns som väldigt marginellt. Skulle bilen däremot komma ner i csl-vikt gör ju en sådan viktminskning mer procentuellt och därmed mer kännbart. M.V.H Dennis |
|
|
Nej, m3an är nog ingen sportbil, men jag vågar nog säga att det är den ultimata kompromissen mellan sportbil och komfort. Det är de som gör bmw så förbaskat bra på att bygga bilar. Att kunna få så ruggit bra körglädje men ändå så bra komfort. Så det handlar i slutändan om den enskilde individens smak. |
|
|
kan bara hålla med Gynekologen Daniel Länk |
|
Buspelle |
MAXEY: Hur har det gått. Några intryck? Väldigt nyfiken på M3 sedan. |
|
Vill höra allt och lite till MAXEY. //Stefan |
|
|
Bilarna är ned körda och testas under måndagen på bana. Dock han jag inte med att köra M3:an lika mkt. Men det blir till veckan ist. RS4:an kördes 85% M3:an kördes 15% Första intrycket: Vilka Bilar!!! Helt Underbara! Båda bilarna är manuella. RS4:an gick som ett skott och hade ett skönt bottendrag med det där lilla extra. Fast känns lite gammal, vilken den faktiskt igentligen är. Stolarna är helt överlägsna i RS4:an jämfört med M3:an. Mocka ratten gillas skarpt. M3:an Har ett vassare drag i sig och känns smidigare. M3:an skall piskas lite mer innan jag gör min personliga bedömning av dessa två helt under bara bilar. Körde bara M3 som hastigast. Mera utförlig kommer jag vara efter onsdagen då är allt klappat och klart. |
|
Buspelle |
MAXEY: Onsdagen är snart slut. Några slutsatser? |
|
slår inte CSL > RS4 och e92 M3 slog CSL ganska redigt redan enligt GTBoard.com? och M3 sedan är bara knappa sekunden långsammare än coup |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.