|
|
|
|---|---|
|
Hur ser man om ett luftfilter är ett sportfilter om det sitter i orginal burken? ...Jag förstår att jag måste oppna burken för att se ;-) , men på själva filtret menar jag... Vad är det för skillnad mellan ett sport och ett vanligt? Är det bättre med ett open air filter, eller ett som passar i burken? Ljudmässigt, är det skillnad? C-YA! | |
|
Originalfilter brukar vara "ljusgula" i filterdelen,och materialet är papper..Sen borde det stå på filtret (i sidan) vad du har för sort. K&N (sportfilter)är inoljade med en röd specialolja o är då följdaktligen rött.Det är ett bomullsfilter. Finns ju flera olika fabrikat så det skiljer säkert åt mot K&N i utseende,piper-cross,jamex ,mm mm. Sedan tycker jag att det ser läckert/sportigt ut med s.k. Open-air filter,men jag tror att i de flesta fall att det ger mer om man sätter in ett sportluftfilter i insatsen istället(du får möjligen ett häftigare insugsljud med ett open-air). Man måste försöka få så kall luft som möjligt till motorn o det KAN ibland vara svårt att fixa med open-air.Om det inte går att montera ett skydd av plåt(mot värmen) och en bra luftstyrning i motorutrymmet så kan det snarare bli en effektminskning än en liten ökning som de var tänkt. Mvh Janne. |
|
|
Tack för svaret Janne! Blir det skillnad över huvud taget om man byter filter i lådan? C-YA! |
|
|
Dandelue: Sök i forumet på t ex "filter", "luftfilter" alternativt "sportluftfilter" så får du ganska många relevanta träffar. Här är ett exempel: Länk roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.