|
|
|
|---|---|
|
Tja! Får jag plats med 255-däck bak på min -03 E46 Touring med M-Sport II? Eller lär jag valsa skärmkanterna? Tackar Tackar | |
| Vilken tum-storlek och på vilken fälg? | |
| Ja det är M-sportpaketets orginal 17", vad kan dom vara? 8 breda? 7,5 kanske? Men funderar även på nya 18" med 255:or. | |
|
Hej! På min E-46:a med Msport II har jag 255/35/18 bak på en M135 fälg. Den mäter 8½*18 ET 50. Med dessa mått funkar det perfekt, tar inte i eller liknande... Anders |
|
|
Det bör gå med 255/40-17" på dina bakfälgar. ET-måttet på 17"-fälgarna bak är samma har jag för mig som 18", båda fälgarna är 8,5" breda. Men betänk att 255/40 ger en något högre däckprofil än 245/40 (eftersom profilen är procentuellt beroende av däckbredden) Tror inte det ger några praktiska problem, mer estetiska, att bakhjulen kan uppfattas som "bulligare" än framhjulen om du förstår vad jag menar. Men det är upp till var hur man vill ha det och som sagt har jag inte sett hur ett 255/40-17" ter sig på en 8,5*17"-fälg kontra orginal däckdimension. |
|
| Nej det är sant att det blir lite högre profil. Finns det inte 255x35x17? | |
| 255/35-17 ger det motsatta problemet, dvs för liten rullomkrets. | |
|
Verkar som att 255/35-17 är en "uddaprofil" hittar den inte hos gummihuset.se eller teletyre.se Kan säkert gå att få tag på, men var beredd att däcket kan bli dyrt. |
|
|
här är det nog bredare än 255:or! (Skapligt snygg) Länk |
|
|
Hej! Jag tycker inte däcket ser extremt brett ut, kan ev. vara 265. Tycker det ser ut som fälgen har lite fel ET mått. Dvs att fälgen sitter lite långt ut i hjulhuset. Men det är min åsikt... Anders |
|
|
Ser ut som han tryckt dit orginalfälgar från M3. Har de inte ET15 bak typ..? Lär ju blästra karossidorna duktigt med ett sådant utstick :( |
|
|
Jag satte på 215 från 5-serien (e39) på min 320, det såg ut så. Min fälgar på 320in är 7,5fram 8,5 bak 17tumare. Ska sätta på nokian NRY 255/40-17 på dem nästa gång. Idag sitter där 235/45-17 |
|
| Jag har 255/35/18 på min e-46 med et 45 å det är inga som helst problem. Har M-sport ll | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.