AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
954

Fixa till ändrören

Har ett fult sprucket ändrör på bilen, finns det ngn som fixat till sina? Känns lite surt och byta ljuddämparna bara för ett rör. Såg att det såldes en sats ändrör till en M5a för nåt år sedan på Power börsen, hittar dock inga motsvarande idag.

Kanske är det lättare och lämna in bilen på en firma som får svetsa på nya rör men är lite osäker på om det går att få dom helt raka (med tanke på att rören är böjda från ljuddämparen).

Några ideer?
mina ser sliten ut o repiga också ja fundera på om man kunde köpa ett kromat rör som är lite större en orginalet o trä på dem som redan sitter där
vet att orginalet är 6cm

håller med dig man vill ju inte byta hela dämparna
man kan ju kapa dem som sitter där o svättsa dit andra rör
men det kan bli snet om ingen händig gör jobbet

mvh jocke
åk till en svets firma som sysslar med industrimontage till exempel och köp en så pass lång bit som du behöver av rostfrit, kan ju även köppa en dimension störe rör om ni vill de, sedan är de bar att kapa till bitarna och polera upp dom med tex peek, aoutosol blir för grovt för ett perfekt resultat, sedan lägger ni på tex svets passta för att skyda poleringen och svetsar på dom, blir inte biligare än så :)
Kruxet är att dom är krökta, men ska åka förbi ngn svets firma till veckan.
Ja men de är lungt de, finns ju böjar från 90grader och neråt, men de brukar räcka hur bra som hellst med en 90is böj är ju bara att kappa ur den vinkel man vill ha, säger jag som svetsar som jobb, men prata med kilarna på firman hjälper dom dig säkert ;) hade gött.
jag skulle nog hellre sätta på nya runt de gammla fula rören.

When batman takes a vacation he does the Gumball
ja har köpt 4st slutrör som e ovala kommer att ta bprt orginal o svettsa på dem nya så här kommer det se ut

Länk

klart finare tycker jag!kostar mig 800kr + att en polare ska svettsa det till mig..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.