AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.037

Hur många har fått pärlorna vandaliserade?

Undrar om det är vanligt? På M Roadstern var det någon som valde att repa båda sidorna rätt djupt förra hösten...:(

Nu vågar jag inte ställa ifrån mig den alls...:(
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Min bil blev repad samt sidorutan inslagen för några år sedan. En annan kille fick caben sönderskuren på sin Z3.

Mvh Henrik
Tr
65
Trancequillity
Z3 2.8 -97
523 2.3(2.5) -99
Jag har fått min blästrad av misstag av en kommunarbetare som trimmade gräs/grusgård framför bilen på en innergård på en hyrdparkering. 3000 Självrisk fick han betala och jag fick nylackad front,huv,njurar och utbytt ruta. :D
Parkerade min M Coupe på gatan i Stockholm 1.5 år utan en enda repa! Folk tycker den är ful nog som den är.. hehe
Kongen: Du måste ha haft en sjujäkla tur! Du kanske har en diskret färg dessutom?
Kongen > Helt otroligt! Har själv fått min gamla E38 repad på uppfarten till min villa. Men M Roadstern står alltid i garage. Vågar aldrig ställa den "illa" som inne istan eller likanande.
Det var en Estoril Blå coupe! :) Så inte direkt diskret.. var vel hyffsat lugnt område jag bodde i, men endel folk i rörelse endå.. Tror inte M Coupe er en bil som "sticker i ögat" på folk.
Z3
132
Z3MCoupé
Z3 M Coupé -00
Audi A4 AVANT 2.0T SportQuattro -06
Volvo XC60 D4 -17(tjänstebil)
Jag har inte heller drabbats av någon skadegörelse, trots att den står utomhus på min parkering hela sommaren.

Kongen<-- För din info, den är i lika fint skick fortfarande.

mvh
Andreas
Bi
61
Biormo
Z3 Roadster 3.0 -01
Har klarat mig fint förutom grannens katt som hoppar på min huv och lägger sig på suffletten, någon som har nåt tips mot detta??
Biorma, jag känner igen det där... Jag smetade in bilen i giftigt myrmedel och jag har inte sett röken av katten sen dess.... =)
När jag hade min mintgröna saab 900 (-86), parkerade jag den olåst mitt i centrala linköping i två månaders tid utan att det hände ett skit... Dessutom hade jag tjuvkopplat bilen och satt in tryckknappar då tändningen hade gått sönder - så den som hade velat hade bara kunnat hoppa in i bilen och tryckt på knappen så hade bilen startat... =)
tvesovla > Ja då hade den presumptiva biltjuven sluppit använda valfri nyckel/skruvmejsel/glasspinne för att starta bilen vilket annars dög fint för en 900 av den generationen. ;)
Dem var inte så svårstulna vill jag minnas.

(och presumtiva ska det stå ;)
Haha, glasspinne! Precis, väldigt lätta bilar att sno och i detta fallet hade en ev tjuv sluppit använda glasspinnen... =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.