|
|
|
|---|---|
| Jag har en 750 som jag inte längre har nån användning för. Finns det alls nån marknad för sådana? och isåfall vad är rätt pris? och var är isåfall bästa stället att annonsera ut den om man vill nå spekulanter inom jämtland? Den är hel och fungerande, men jag har bytt till annan bil och behöver bara få bort den här, jag har inte plats för 2 bilar. Nån som är van att sälja bilar som kan ge lite tips om hur man gör för att det ska gå rätt till? Jag har aldrig sålt en bil förr och har noll aning om hur sånt går till. Finns det nån guide nånstans? Det är ju nära till norge, kanske nån där är intresserad, men hur hanterar man då en försäljning till annat land? Funkar det? Vad ska jag rimligast göra? | |
|
Hej RJ45! Du har ju redan hittat till autopower där många Bmw killar hänger, att lägga ut en annons här ger nog många napp bara det! annars är det www.blocket.se som gäller. Det är den klart största siten idag som används både av privat personer och företag. Det viktigaste är att du har bra bilder och riklig information om din bil, såsom miltal, är den bes o skatt? viktigt på en gammal bil. Ett bra pris är nog att rekomendera då äldre sjuor inte alls springer iväg i dagens miljö prat. Är du osäker om din bils värde så kan du alltid berätta om din bil här på forumet så finns det säkert någon som kan ge dig en bra uppfattning. En 750 som fungerar utan fel idag i normal skick ska kosta allt mellan 10-30 tusen kronor. Lycka till Mvh Fabian Granath. |
|
|
Hej! Ta lite schyssta bilder,bra information om service och gärna skick och också vad du bytt under din "ägaretid"...sedan sätter du ut den på blocket till att börja med...också en annons på din "lokala blaska" är en bra idé. Hur sedan en försäljning går till finns mycket info om här på forumet...men i korta drag så skriver du över bilen på nya ägaren på reg.beviset som du har(sida 2 är det väl och åker antingen själv eller MED nye ägaren och postar denna)+skriver ut ett kvitto som säljaren får(NÄR du fått pengarna i handen och affären är avslutad inkl. "skriveriet")+kanske skickar med diverse kvitton/utlägg/bes.papper som du har så blir han säkert nöjd som köper vagnen.. Rätt pris?...hmm...allt är beroende på skicket på din vagn. Du kan ju kontrollera vad andra sätter ut för pris på t.ex "Blocket" och därefter bestämmer du dig för prissättningen.. OBS! släpp inte iväg någon med bilen själv utan följ med i provkörningen som naturligtvis först görs.. Kolla till vänster här på forumet.."Begagnatguiden"...finns en lista som det längst ner finns bra tips huruvida man gör(klicka på checklista). Mvh Janne. |
|
|
att sälja en bil är inte spec svårt....lämna som sagt bara aldrig ifrån dej bilen,dvs vid provkörning & givetvis ska du ha kontant i hand innan du & din bil skils åt....ta lite bilder,förklara bilen & skick så bra du kan,ev, defekter..lönar sig att vara ärlig. det är som sagt din ansvar att posta reg.beviset,bäst är att göra detta direkt med den nya ägaren (det är den gula delen ni ska fylla i) pris...kolla runt på autopower & blocket vad andra begär så får du en humm om prisbilden...har du bråttom/vill bli av med den fort,sätt ett lägre pris än genomsnitt....JAG skulle säga utan att varken sett eller hört nåt om bilen mellan 10-20 tusen om bilen är i ordning & skattad & besiktad.... lycka till |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.