|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en BMW 750 E38 -95a. Problemet är att det motorn stannar ibland när man ska göra ett stopp vid tex ett rödljus. Ibland går den att starta igen å ibland så vill den inte hoppa igång. Då brukar det hjäloa att ta av minuspolen ett par minuter så startar den igen direkt efter det. Jag har Carsoft men får det inte att funka med min bil, inte ens bmw kunde läsa av felkoder. Jag har funderat lite på kamaxelgivaren. Är det en eller 2 kamaxelgivare? har inte lyckats lista ut det. //M | |
Transocean |
Ett typiskt 1978 förgasar Volvo 244 DL Automatic problem, fukt i fördelarlocket(lockar). kan vara... |
|
hmm så det kan vara så enkelt som fukt allså? för det har hållit på ett bra tag. //M |
|
| Jobbigt problem om den inte startar vid trafiklysen. | |
|
På min E32 735:a(ok,ok.inte likadan bil) så var det dels en tempgivare till insprutningen och senare även lmm som vart tvungen att repareras innan jag slapp "tjuvstoppen" vid t.ex rödljusen.. Känner exakt igen din beskrivning på symptomet jag hade.. Men det finns ju fler "felalternativ" också.. Förtydligande>>>Det var m.a.o. lmm som var felet och orsakade tjuvstoppen.. Tempgivaren "kändes" bara som ett tänkbart alternativ i detta läge pga lite ojämn tomgång osv och BILLIG att börja med :) Mvh Janne. |
|
| mm tråkigt om det är fel på en av dom, hur testar man om du funkar? | |
| någon som vet? Det måste vara ett sätt utom att använda en dator till bilen för det funkar inte på min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.