AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.389

VARNING - skruvat objekt, M5 -01

Sida 3 av 4
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Så...med andra ord, om det nu råkar vara så att man är intresserad av en M5:a så är rådet att lägga ner planerna och köpa en annan bil?? Är det så jag ska tolka denna tråd?

Vad ska jag sikta på istället? Börjar tröttna på min 330, jag vill ha mer pulver och helst stanna kvar hos BMW om det är möjligt.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Håller med dig kilroy.
Men idag behøver inte folk læmna den på BMW eller en annan bra firma før att få en stæmpel. Ha bilen i 4,5 år, Kør 2000 mil om året, serva den hos dæckgubben på hørnet.. nær du sen ska sælja bilen så køper du en ny servicebok och stællet tillbaka mætaren..

så længe dessa bilar finns att køpa så tænker inte folk længre. Folk køper helre en billig bil i tro att dom har gjort ett klipp. Nær de sen haft den ett par månader så børjar alla felen komma fram och då ær det før sent..

// M.V.H. Daniel
fredde 7
ska man få mer en 150kkr för en 99-00 bör den väl helst vara svensksåld, ha full historik gått betydligt mindre en 15kmil, vara rätt så fin, inte sakna ngn viktig utrustning......

Där är väl problemet....vi med M5:or från 99-03 ellr ni som letar har väl rätt så begränsat med pengar....likaså de som nu säljer dessa bilar, ingen vill ta förlusten...köparen vill inte betala för att säljaren tror att sin bil har guld i slutväxeln...i slutändan är det ju säljaren som bestämmer om han vill sälja eller behålla...

Soppan blir inte billigare!!!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Tror att det även framöver så kommer det finnas folk som ledigt lägger 200k och däröver för att få en bil i riktigt fint skick.Sen finns det även en marknad för rishögar som kostar hälften som folk kanske bara har över sommaren och kör skiten ur dom.Ska man ha en riktigt fin E34 eller E36a eller E30 så lär man få lägga över 120k sen finns det bilar för 60k men dom som vet lite om M-bilar vet vad det kostar att få en upplagad till toppskick.Man får tänka på att vilken svenson bil som helst kostar runt 200k nu ny så då blir det inte så svårt att motivera sig att lägga samma pengar för ett prestanda monster i fint skick.

Min M5a Länk
kilroy
Självklart ska man satsa på en E39 M5 om man vill ha en prestandabil från BMW. Ibland alla sämre exemplar finns det fortfarande många -99 och -00 som är i bra skick och inte skruvade. Det som gäller är som alltid...stenhård koll av dokumentationen.

Dessutom bör man ha en ekonomi som gör att man inte behöver äta havregrynsgröt 7 dagar i veckan för att ha råd med bilen...

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Fredde7>> Visst går soppan upp å fram och tillbaka men den som oroar sig över soppepriset kasnke ska köpa en 520 istället då detta är den lilla kostnade att äga en M bil..

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
Fd
269
Fd Mercafreak

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
coldhex>>
Du får ju självklart göra din egna tolkning i denna tråden. Men e du intresserad av en M5:a istället för din 330 så kolla runt på massor med M5or. du kommer ganska snabbt att märka varför prislappen skiljer nästan upp till 100 000kr för samma årsmodell. Det kostar pengar att äga en M bil så e det bara.

Tycker man det känns jobbet att köpa en bil för kasnke 160-180 tusen så e kanske inte en M5a rätt bil...

Bara mitt tänk...

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
fredde 7
Klart att man som ägare av en m bil också har en budget. Köper man dessutom en M bil från sent 90 eller tiddigt 2000 tal har man ju inte bara "taskig" budget, utan även en lättare störning;)...
Så jag tror att alla kostnader spelar in, även soppapriset.
Att tro att man har obegränsat med pengar för att man lyckats köpa en M5:a blir nog lite jobbigt....De flesta drar sig nog för att reparera denna bil. Vem ryser inte på tanken av en krachad vanos ca 40000 papp...jag gör det iallafall.

De som har RÅD att äga en M5 e39 på rätt sätt kanske köper ny M5 E60 istället??....
Fd
269
Fd Mercafreak

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Fredde>>

Taskig budget eller inte men man bör ju iaf inte köa bil för alla sina sparpengar eller låna till en . Man ju absolut ha en hyffsad reserv att plocka infårn om oturen skulle vara framm...

Sen hade det ju självklart vatt kul med en E60 (jag vill inte ha en då jag hellre köpt en SL55:a) men det är ju dubbla pengarna minst.... så en vis skillnad e det juh... :-)

Dan Helsingborg
Kör BMW M5 och Audi A4
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Om man köper bilen kontant eller lånar det är ju helt irrelevanta frågor. Ingen vill göra en dålig affär helt enkelt. Ingen människa vill ha bekymmer.

Den svåra frågan är däremot hur man vet med säkerhet att man "får det man betalar för" som så många populärt hävdar. Skräcken vore ju att köpa en bil för överpris plus att dessutom få ett vrak på halsen. Dokumentation och historik i alla ära, allt går ju tydligen att förfalska.

Men rent hypotetisk så kan jag tänka mig att betala mer om jag MED SÄKERHET vet att bilen är OK, men det är som sagt rent hypotetiskt.

kilroy
coldhex vill ha både hängslen och livrem vid bilköpet. I så fall rekommenderar jag ett inköp av en lätt begagnad Volvo V70 hos närmaste Biliaåterförsäljare...

Allt går inte att förfalska och kan man sin dokumentationsläxa så undviker man 90 % av alla fallgropar. Problemet uppstår när köplusten väsentligt överstiger ens sunda förnuft.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Haha nädå jag är verkligen inte typen som vill ha både hängslen och limrem och jag går gärna i shorts hemma för övrigt :-)

Och volvo har jag redan haft 3 stycken så nej tack.

Kilroy, eftersom du verkar vara en kunnig man kan du ge lite dokumentationsläxa (dvs. tips) vad gäller M5:or till en som går i köpa-tankar?
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
"Denna ägs iaf inte av någon Jocke som annonsen är insänd utav.
Länk
Får fram fordonsår 2002, Tillverkad sept 2002."

Det är snyggt dektektivarbete Herr Gaspedal.
Personligen kan jag ju misstänka att det finns många M5:or som står på andra familjemedlemmar pga. försäkringspremien.

Vilken jävla häxjakt
fredde 7
Martin_M: Men kolla in korset i backspegeln....vad det betyder kan du också räkna ut.
Om det spelar ngn roll avgör du.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Fredde 7: Det är just det han inte kan =)

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Haha, sorry :P
Såg inte korset, jag tar tillbaka.
Jag tycker att det är mycket bra att "GASPEDAL" kollar om ägaren stämmer med den som annonserar ut. För egen del signalerar det att något är helt fel om den som vill sälja bilen inte ens kan sätta ut sitt riktig namn. De går bort direkt.

"Denna ägs iaf inte av någon Jocke som annonsen är insänd utav.
[LÄNK]
Får fram fordonsår 2002, Tillverkad sept 2002.

Samt 2 ägare, visserligen firmor, men de har haft bilen två dagar vardera."
Om nån orkar så vore det intressant att få fram historiken: GJ22655

Historiken i Sverige säger:Personnr/Orgnr: 556619-9088

Namn: MOBISST AB

Adress: SLOTTSVÄGEN 34

Postnr: 183 52

Förvärvsdatum: 2004-05-26

Konkurs inledd..Samma ägare som Motus Bil...=)
Ja
155
Jago
M5 -00
XC90 D5 R-design -11
Maserati Ghibli -95
530dA-05
Och vad betyder korset? Jag förstår inte riktigt,så upplys mig-
Habibi..=) Det betyder att man är Muslim har jag för mig..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.