|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Den här : Länk Regnr. : XCJ815 Historikutdraget visar att bilen var inne oktober till december 2004 för "Verkstadsreparation" upprepade gånger med en mätarställning närmare 18000mil (177310km för att vara exakt). Några månader senare importerades bilen till Sverige och nu har den en kilometerställning som är avsevärt lägre. Dessutom ser det lite lustigt ut för importören (eller vem det är) står som ägare från 2005-05-10 men fordonet togs inte i trafik förrän efter ett år 2006-05-29 ... och det är en månad EFTER att näste ägare tog över (maken till segt - påtänd? - fruntimmer har jag aldrig...) ställdes som ägare ??? Har man is i magen och kollar noggrannt kan det nog vara intressant... Bara så ni vet :-) | |
|
Ibland är det bara för härligt med forum som detta=) /// Nicke |
|
|
Bra info, även om jag inte själv är ute efter M5:a. Och förvånad blir man ju inte... |
|
|
Visste väl att det inte bara va min M5 som gått 19000mil. Förstår inte hur man kan köra mindre än 3000mil/år om man har en M5!! Mvh Mathias |
|
|
Jag är inte förvånad... Letade länge innan jag fick tag i min och var det inte tråkiga ägarförhållanden så var det alltid nåt annat. De få ärliga M5or som finns kostar pengar och de är ännu dyrare i Tyskland. "Full service - gjord på BMW auktoriserade verkstäder" Innebär detta att de har förfalskat serviceboken till den bilen också? Vad säger ägaren? Han är född 79 så han borde rimligtvis finnas bland oss... Har du kollat upp min som du ringde på i helgen? =) Denna ägs iaf inte av någon Jocke som annonsen är insänd utav. Länk Får fram fordonsår 2002, Tillverkad sept 2002. Samt 2 ägare, visserligen firmor, men de har haft bilen två dagar vardera. Om nån orkar så vore det intressant att få fram historiken: GJ22655 There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Min gick 14000mil på 2år och 3 månader. Så M5orna får rulla, väldigt få som köper sådana bilar och inte kör med dem. Kör man lite så väljer man ju M3. M5 är ju byggd för att gå mycket och länge... There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Och min gick 5200 mil i Tyskland mellan Mars 03 och April 05 |
|
| Jag skickade ett brev både till ägaren och blocket, säljer han den nu så är det bedrägeri. | |
|
Sååå herr Gaspedal... du har listat ut att det är jag :-)))) Jorå jag är himla intresserad av din. Att den där WBO345 är tillverkad september 2002 och är av modellserie 2003 är inget konstigt alls - det var min förra 03'a (åkejdå... den var tillverkad i oktober). Ägarbytesfasonerna ser dock väl målvaktsmässiga ut. Å andra sidan o du på de höga hästarna... Din som gått 14000 mil på drygt två år har ju en tilltalande historia... MEN... du kanske kan förklara varför BMW's centralregistret inte har n-å-g-o-n-t-i-n-g registrerat på ditt chassinummer... ingenting TOMT :-) Det är nästan så man undrar lika mycket av det. Har han skruvat själv, eller har grannen "Schultz" grejjat det, eller har han servat över huvud taget? Att köra full servicehistorik på ett år kan ju bli lite dyrt med 6000mil. Det blir ju typ 3 servicar om året. En kille som klämmer den sträckan om året och inte kör taxi har väl dessutom inte ens tid att vara utan bilen tillräcklligt länge. ...såååå därigenom finns inga "mellantider" som kan verifiera miltalet. Bilen kan mycket väl ha rullat det dubbla ;-) Nåja, nu har jag vridit om kniven tillräckligt :o) Man skall inte göra hönor av fjädrar och JAG tror på såväl dig som bilen och den ser verkligen superläcker ut. En liten hake är väl att tanten säger att träpanelerna ser gubbiga ut *hahahaha*. Nu är det så att JAG tycker det är snyggt och med BBS-fälgarna är den läskigt mysig. Jag kommer att ringa dig vilken dag som helst och gagga. Jag och svågern drar oss neråt solsidan vad det lider och då kommer jag nog förbi, om inte förr... om du inte säger upp vår korta bekantskap efter detta giftiga inlägg (med tanke på din personliga sida - kul som tusan - så står du dig nog rätt bra ;-). MVHåkan PS. Han som satt ut annonsen blev tämligen arg på den som sålde honom bilen när han fick reda på informationen i centralregistret (jag mailade honom en scannad kopia). Faktum är att jag står för min inledande kommentar; "Har man is i magen och kollar noggrannt kan det nog vara intressant...", jamenar det kan ju vara en tämligen välrenoverad bil !!!?!?!? |
|
|
min m5 har rullat 7000mil totalt en 00 den har endast avart 400mil sen 04 pga att tidigare ägare hade en s8 som han körde dagligen köpte mer m5 för hegkörningar letade rätt länge efter rätt m5 . miltalen ljuger inte man ser om en bil är en äkta lågmilare mina säten är som nya och det luktar ny bil jag överdriver inte sen har den stått i varmgarage hela tiden. han körde inte i regn med den och det syns under bilen med fick den för otroliga 17000euro mitt bästa bil köp en så länge. hade en 99 m5 14000mil som jag då tyckte var i bra skick men skillnaden var som natt och dag så jag råder alla som söker m5 att ha is i magen som hfw sa. det lönar sig . var skälv på vag och köpa en 02 som jag tycket såg ok-ej ut men den hade inte en suck när jag fick ögonen på min nya rojalröda kolla gärna på mina fotton.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nuvarande ägare har köpt bilen av en dam 72 år i Gävle :) Tuff gumma som kör M5a !! ///MVH Hasso Länk |
| hur får man tilgång till BMW's centralregistret dvs utan att behöva åka till bmw?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
putte- Det får man inte utan att åka till BMW vilket inte alltid det hjälper, beror oftast numera på återförsäljarens välvilja. Sedan finns det ju alltid dom som har bra kontakter på BMW som kan få hjälp ändå. ///MVH Hasso Länk |
|
Var o kolla på denna för ganska precis ett år sen då skulle dom ha 175 för den. I det läget så som den var då skulle jag tvekat om jag fick den för 150. När jag kolla på den då funka inte klimatanläggningen, riktigt dåliga däck med fel dimensioner, MYCKET stenskott på huv o front, kantstötta fälgar, motorn misstände om vartannat allt mellan 5-8 burkar. Den gick inte alls som den skulle heltenkelt. Var nära att avbryta provkörningen o gå tillbaka, trodde att den skulle rasa närsomhelst. Den var helt nyservad med nya stift o olja... Bilen var avstäld och hade stått på verkstad en längre tid för service o reparation. Det hade varit inbrott i den och då hade dom tagit växelspaken o haft sönder lite paneler o skit. Det mesta var fixat med dom hade inte bytt växelspak utan det satt en från en volvo i den som satt helt löst o lossa under provkörningen... Verkstaden hade inte fått betalt för jobbet så det var vissa svårigheter o få provköra den då dom inte ville släppa iväg den. Vet inte om dom fick lämna pant eller hur dom löste det. Ringde o prata med verkstan o dom hade inte provat bilen alls utom att kolla att den starta efter servicen (den var ju avställd o körförbud). Dessutom var ägarförhållandena mycket tveksamma. Den äldre damen var dock med på plats så även två andra som var i släkten? o skötte snacket. Den som hade använt bilen var nån annan i släkten? en yngre kille i stockholm, han fick man inte tag på. Dessutom var det enda betalningsalternativet kontant i sedlar på plats. Lite omständigt o fixa fram på en dag då man måste boka det i förväg på bank. Jag blev en erfarenhet rikare o ännu mera petigare i bilvalet nu. Hitta dock en mycket fin bil tre testobjekt senare. |
|
|
hfw: Trevligt att du gillar min presentation. Jag kände att jag behövde en ärlig som kan beskriva mig på ett korrekt sätt =) Gällande min historik så kan en möjlig teori vara att bilen inte varit inne för några garantireparationer eftersom den fungerat helt klockrent? =). Bilen har varit servad konstant hos Erwin Martin Gmbh i Schongau Länk annars så kan du ringa säljaren direkt. Jag fick service från två säljare men jag tror han här är denna som står på kontraktet: Christian Häußrer Verkauf: Telefon 08861 / 9300-18 Christian.Haeussrer@erwin-martin.bmw-net.de Han talar ej engelska och det gjorde ingen annan på företaget heller så vill du ringa dem så rekommenderar jag dig att tala tyska. Jag har givetvis kvar orginal köpekvitto och där är BMWs logga med samt att där står "Kilometerstand ist Orginal" och ett miltal på ca 14700mil. Jag kan scanna detta och skicka till dig om du vill. Jag har stämplar i FZG-Briefet att bilen var abgemeldet (avtälld) från Okt. 2003 till okt 2007. Samt att jag även har kvar utskriften på bilens annons från mobile.de. Det jag försöker säga är att bilen har varit regelbundet servad hos Aukt. BMW ÅF. Jag försökte få ut kopior på räkningar och arbetsorders men detta är konfidentiellt i Tyskland och de vägrade att ge dem till mig, de kunde bara säga vad som är gjort med bilen. Synd, för jag är en pappersamlare av rang. Bilens ägare var Metzgerei Boneberger Gmbh ( En slaktare som låg ca 600m ifrån BMW Handlaren). Säljaren och firman säljer, byter in och server denne persons alla BMW-Bilar och när jag frågade vad han köpte istället så fick jag en konstig blick och ett svar som löd " En M5 givetvis" Kollar du även i deras billager så ser du att där står en M5 99 eller 00 med samma spec som min med liknande miltal. Det är storebror till min. Han hade den innan han köpte min. D.v.s där har vi en bil som stått i lager sedan juni 2001 =). Här är förra ägarens hemsida: Länk Som du ser så har han en del butiker att åka imellan. Slår du dessutom dessa på Viamichelin så ser du att det nästan bara går landsvägar därimellan (Härliga svepande sådana som bara finns i Tyskland) Nåväl nog med kuriosa. Jag hoppas att du har tillräckligt med kött på benen för att kolla upp bilen riktigt ordentligt. Kommer det fram att bilen är skruvad så blir jag bara glad, då kan de få köpa tillbaka bilen och jag slipper förlora pengar på den =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Och trä är inte gubbigt. Det är elegant i en gentlemannaräser som M5. Det anstår inte att ha alu i en bil som väger 1850kg med en V8 och 400 hästkrafter. Den ska ha trä. Aluminium har man till fälgarna =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
fredde 7 |
Tycker det börjar bli lite mycket köttmarknad nu;) M5 marknaden börjar bli mättad???? köparna få, säljarna många. Tror att de som har M5 lik får ge bort skiten, samt att fina ex som gått ngr mil för mycket behöver sänkas kraftigt. De M5 orna som gått under 10kmil med trovärdig historik i utställningsskick, de kan nog få ca 200kkr för dem. Tittar man på annonserna så säljs det väldigt få..och allas bilar är nya tills man kommer dit och inser att det är vanlig svenssonfinish på dem. |
|
"Tittar man på annonserna så säljs det väldigt få..och allas bilar är nya tills man kommer dit och inser att det är vanlig svenssonfinish på dem." Fredde 7, precis det är därför det säljs så få bilar och så många ligger kvar. De fina brukar i regel inte ligga mer än någon månad. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
Gemini__ |
Gaspellen: Oj, imponerad över hur god historik din vagn har. Inte ofta man får hela bilden presenterad på detta sätt. |
| Älskar svar på tal :-) | |
|
fredde 7: håller med dig att många vagnar är till salu och det fortsätts importeras från DE och andra länder vilket gör att utbudet är större än efterfrågan. Pärlorna som är rimligt prissatta försvinner hyffsat fort medan de med brister av någon form alternativt optimistiskt prissatta blir liggande... Men enligt dig skulle min som rullat under 10' mil (8600 mil), med god historik och i mycket bra skick (dock inte utställningsskick) vara värd under 200' och det köper jag inte riktigt... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.