|
|
|
|---|---|
| Hejsan! har en fråga till er som antagligen har haft bmw ett tag... någonting har hänt med min koppling eller växellåda.. När bilen står stilla och är avstängd får jag i växlarna felfritt. men startar jag bilen är det tvär stopp men när jag kör bilen när jag stängt av bilen o lagt i växel så kan jag åka iväg preciiis som vanligt... och när bilen ligger i rullning går det att växla precis som vanligt. köpte precis ny slav cyllinder men det visade sig att det inte va den... så återlämnade den. Några tips? Mvh | |
|
Det är kopplingen som är problemet. Antingen huvudcylindern, slavcylindern eller nånting med tryckplattan. Hur kunde du utesluta att det var slaven, utan att sätta dit den? |
|
|
ok.. det va en kille som kollade på slaven och den va helt ok och att kopplingen hade inte haft någe motstånd överhuvudtaget men det har den ju.. den kändes precis likadant som när den funkade helt perfekt.. skillnaden nu är att växlarna inte går i .. men kollade med en verkstad idag dom sa som du men mer inriktade på tryckplattan.. men ja glömde fråga dem om man bara kunde byta tryckplattan eller måste man byta hela kopplingskitet? kööööööör bara! |
|
| Om du river ner lådan för att byta tryckplatta så är det bara dumt att inte ta lamell och urtrampningslager samtidigt - det kostar några hundringar extra bara och är väldigt skönt att slippa senare. | |
| ok tack då vet jag =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.