|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
| andreas.a: JAG har aldrig ringt honom finns liksom ingen anledning... Däremot har "Elie" ringt mig ett antal gånger (minst 20) o "pratat" med mig, dvs jag lyssnar o hoten haglar, noll provocering från min sida, har istället försökt att få honom o gå vidare...Jag tycker ärligt synd om Autoeliten, det hela har spårat ur, o så länge de svarar som de gör så skadar de sig själva bara. De borde insett sitt misstag snabbt, skärpt till sig, och det hade varit jag som hade framstått som en bluffmakare alternativt missnöjd/klagande kund... | |
|
Mannen är störd helt klart. Jag anklaga inte dig Dawwe för något men tänk på hur många som har bombat både hans mail och telefon klart man blir helt f*cked up i huvet. "BMW när du älskar att betala" |
|
| Andreas.A: Ja det lär ha varit många som "busringde/busmailade", det var ABSLOUT INTE avsikten med min tråd... Autoeliten kunde ju ha svarat korrekt o hövligt så hade det inte blivit som det blev. Som jag ser det har Autoleliten bara sig själv att skylla att det hela urartade, en korrekt hantering från deras sida kunde kanske till o med ha skaffat de några extra kunder... | |
|
En eloge till dig Dawwe som tar det så pass piano. Hoppas polisen gör något med hoten och att galningen hamnar i rätten. Förstår INTE de som här skriver "jag förstår att man tappar huvet/blir kokko om en massa kids mailbombar". Jag har absolut NOLL sympati för ägaren, att han har en skruv lös eller whatever. Han ska bör få sitt straff för olaga hot genom domstol, punkt slut. Om det visar sig att han är psykiskt sjuk är det behandling som gäller. |
|
|
HFR Om du blev mailbombad av ett par tusen snorungar skulle jag vilje se din min. Lätt och säga att han förtjänar detta. |
|
|
BMW528M: Jag tror inte att folk bara började mailbomba hur som helst, någonstans måste ju Elie ha börjat bete sig underligt, tråd skapas, häxjakt/mailbombning påbörjas, Elie blir ännu knäppare. Försök inte lasta detta på forumanvändarna, det är helt klart Elie som gjort det initiella misstaget. Som sagt har jag använt mig av Autoeliten förut och tom pratat med Elie personligen. Då var han hur trevlig som helst (skrev detta tidigare i tråden). Nu verkar han ha tappat fotfästet dock. |
|
|
Elie har betett sig (och beter sig?) som en idiot, visst. Men någonstans räcker det kan man ju tycka. Vad vill man åstadkomma genom alla fejkade förfrågningar? Är han lika otrevlig mot alla kunder kan knappast firman bli långlivad det behöver han nog inte mer hjälp med. |
|
|
Elie kanske har sina trogna kunder och behöver inte en massa ungar som frågar vad det kostar att byta en koppling på en 316 -92- . "BMW när du älskar att betala" |
|
|
Även jag har varit på verkstaden personligt (på den tiden jag körde Peugeot). Förlåt för svordomen. Då var han supertrevlig, hade bra priser. Agerade väldigt proffsigt. |
|
|
Är övertygad om att det finns seriösa kunder som ringer för prisuppgifter också. De lär han inte heller få tillbaka. Killen biter sig själv i rumpan helt enkelt. Danjel Min bil: Länk |
|
|
BMW528M > Skilj på två saker; -störande beteende (som de som mailbombar sysslar med) -olagligt beteende (som ägaren sysslar med) Det ena är straffbart..need I say more? Folk kan mailbopmba hur mycket som helt, och det kan uppkomma vilak minser som helst, men det rättfärdigar ALDRIG olaga hot eller liknande. |
|
Verdi |
Skulle jag bli mailbombad på det där sätter skulle jag antingen skita i att svara eller svara kort och hövligt typ "Vi är inte intresserade av att åta oss det jobbet, mvh Elie". Hur svårt kan det vara? Har han mer än en halv hjärncell skulle han dessutom inse att det vore det snabbaste och effektivaste sättet att få slut på "förföljelserna". |
|
HAHAHAHA!! Det där är min gamla chef, haha! Kan ju garantera att det är han som skrivit mailen! |
|
Conan999 |
Spark i skrevet gäller på såna Conan999 |
|
Rackan: du menar alltså att människan var seriös? hade man fått dessa mail så blir man förmodligen förbannad som fan o sen funderat på om det bara var ett skämt, får man ett sånt svar flera gånger i rad så är det bara att anmäla o begära skadestånd så man får ut lite av de aggressioner missfallet orsakat. går förslaget ej igenom och idioten går fri så åker man raka vägen dit o bankar in lite vett i skallen på psykopaten. så agerar en normal person och det hoppas jag verkligen trådskaparen också gjorde! |
|
|
han har nog fått sin beskärda del, iaf på i-net Das bmw |
|
|
Vart kom blondinen in som han dillar om. Detta är nog ett kulturellt problem.. |
|
|
Hej! Jag vann en tvist över autoeliten för något år sedan. Min Renault master bara dog mitt under färd och jag bogserade den till närmaste verkstad som då var autoeliten. Det visade sej vara dieselpumpen.dom felsökte och jag reagerade på att alla mekanikerna var runt 20år gamla.. Dom bytte pumpen för ca 22.000 kr. Sen några veckor efter jag fått tillbaka bilen så åkte jag till Norrköping och på ett kort stop på väghem så började motorn knacka och när jag kkollade under bilen så rann det massor av olja från motorn. Ringer bärgare som bogserar bilen till en verkstad i södertäöje.några dagar senare ringer dom och det första dom frågar mej är om jag nyligen bytt dieselpump på bilen. Sen var det mkt tjaffs med autoeliten och jag sa åt honom att han får snacka med sitt försäkringsbolag. För att korta ner denna historia så slutade det så här. Han hade orsakat skador för 58.000kr.bolaget fick åka dit med delar och förklara att det krävs specialverktyg för att byta pumpen på en sådan bil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.