AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
88.887

www.autoeliten.se, Sveriges otrevligaste verkstad?

Sida 6 av 8
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Hoppsan ...
Varför snackar invandrare så ofta om att dom ska knulla antingen det ena eller det andra eller varför inte allting ?
Som Svenne fattar jag inte riktigt den mentaliteten ...

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tanken har slagit mig också Higway Star. Troligen upplevs dessa utbrott som mycket starkare ord av en svensk. Men skall man bedriva verksamhet måste man anpassa sig till aktuell marknad. Det gäller ju alla branscher.
På sitt modersmål kan det vara riktigt vackra formuleringar av förbannelser hit & dit men som kan vara svåra att översätta så då blir det könsord, helt enkelt ett språkligt underläge.

Och betraktar man händelsen med lite avstånd är det ju lite humor oxå när man som "elie" inte kan uttrycka sin ilska på annat sätt.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Sp
210
Sparc
330e -22
KnLt:
Det är hela fraser och meningar. Enstaka ord är en sak.
Kan jämföras att vi skulle behöva prata engelska i liknande sammanhang.

All reklam är bra reklam? Varenda jäkel känner till autoeliten nu! ;)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Highway Star,

Svenskans svordomar skiljer sig från nästan alla andra språk. Våra svordomar kretsar kring religiösa fenomen, främst olika representanter för ondskans makter.

I de flesta andra språk lär svordomar ha mycket mer sexuell karaktär. Kolla bara engelskan, deras four-letter words har är alla sexuella anspelningar av mer eller mindre grov karaktär.

Svensken säger "dra åt h*lvete". Jag har hört att ryssen lär säga "må din k*k växa in i pannan på dig". Målande.

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Kan bara hålla med ..har klart dåliga erfarenheter av Autoeliten i Arninge...

Lämnade in bilen för två fel ...oljud + att bilen blev överhettad i köer och likn
Bilverkstan lyssnade på bilen och konstaterar att kopplingen ska bytas + att fläkten ska bytas (jag säger iofs att jag tror att det kan vara fläkten)
byte av detta+ service kostade 14 000 kr !
kanske inte dyrt ,,,
men bara någon dag senare så märker jag att ljudet är kvar..åker då tillbaka och då säger dom att det är kamremmen 5 500 kr till i det läget grät jag ...

efter ytterligare en vecka uppstår samma problem med överhettning av bilen mailar men får inget svar . en kompis kollar och byter termostaten a 119 kr.. har har haft mailkontakt med Eli och har fått himla otrevliga mail tillbaka

Uppenbart är att det aldrig var något fel på fläkten ..utan att det istället var termostaten ..lite skillnad i pris .
och kanske inte heller något fel på kopplingen utan att det var kamremmen som lät ..

Funderar på att anmäla till allmänna reklamationsnämndet ..
läskigt med så här otrevligt bemötande ...och det känns ju som man blivit lurad för att man är tjej ...kalaset slutade på 19 000 kr och då var bilen ändå inte schysst

sk
135
skorpionking
540ia Touring -99
Insider/Plus: skulle behöva göra ett verkstads besök =)

Peace=)
Er
216
Erik N
MB E350CDI BlueEfficiency 4Matic kombi -12 Avantgarde AMG Sport Edition
Finns det så dåligt med verkstäder i storstaden att man måste besöka den här, eller liknande?
Jag får visserligen åka åtta mil för att hitta närmaste auktioriserade BMW-verkstad, men de är iaf trevliga. Ser man på det sista exemplet så verkar det inte som de är dyrare heller.

Med vänliga hälsningar
Erik Nyström
sk
135
skorpionking
540ia Touring -99
Går det inte o stänga av elie från detta forum? tycker inte han är värdig en plats här på det här annars eminenta forumet.

Peace=)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har ni sett det eminenta försvarstalet på hemsidan?

"Meddelande från AutoEliten till våra kunder:
Under våren 2008 har personalen på AutoEliten blivit utsatta för en mängd trakasserier och hot både på internet och per telefon av lurendrejare och försäljare. Detta har lett till stora missförstånd och i slutändan har det värsta lagt ut på internet för att ge AutoEliten ett dåligt rykte.

Vi ber därför våra kunder att förbise den negativa information de kan tänkas hitta då den inte är korrekt och skapad av personer som vi aldrig haft något seriöst att göra med."

Naturligtvis är det fel på alla andra utom de själva. Att vråla åt en kund att de minsann ska knulla deras morsa är nu alltså "ett missförstånd".

//Lövet
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Har Asken varit där de sista dagarna tro?
Mvh
Asken
Spelar ingen roll hur mycket dom dementerar det inträffade, det är hur dom behandlar sina kunder som alla som varit där kommer att minnas.
Ett bra rykte tar åratal att bygga upp men kan raseras på några dagar eller missbelåtna kunder.
Jag har aldrig varit där och efter att ha läst denna tråden kommer jag heller aldrig att besöka dom.

153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
Har läst tråden och lyssnat på klippen, hahaha killen måste vara psykiskt sjuk eller så kanske hans firma har gått såpass bra genom åren att han nu vill ha en anledning att dra den i konkurs =D?

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Vilka tomtar!

Nu de själva leder in kunden från egna hemsidan. Så ovetande kunder kommer nu att söka vidare och då tror jag att de flesta tänker "ingen rök utan eld" och väljer annan verkstad.
Haha "Elie" är tamejfan lika otrevlig ÄN!!

Mejlade en helt vanlig fråga om ett par bussningar, vad det skulle kosta att byta dom osv. Så kom världens j*vla utlägg om hat mot utlänningar mm.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Dom där ljudfilerna kan inte va sant :P

Kan ljudupptagningarna bevisas till verkstaden så bör han ju avvisas från landet.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

haha jag mailade elie igår för skoj skull ang denna uppståndelse.

"
en kula i huvudet

----- Original Message -----
From: Markus Ericsson
To: elie@autoeliten.se
Sent: Thursday, November 12, 2009 1:16 AM
Subject: Byta koppling

Hej

Hur mycket tar ni för att byta koppling på en Bmw 320 -94?

/Ragge
"
Kan ni sluta driva med verkstaden? Jag antar att det gått på hundratals på verkstaden. Klart han lackar ur efter ett tag? Det hade ni också gjort.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur svårt är det att svara på ett mail egentligen? Om frågan är vad något kostar - hur f-n kan man slänga ur sig de saker som killen gör?

Notera att de första otrevliga mail som skickades var långt innan killen fick 100 mail om dagen.

-------
//Lövet
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Den karln är sjuk i huvudet. Han skall inte bedriva näringsverksamhet, han skall spärras in på sluten psykiatrisk eller skickas till något jävligt otrevligt land.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.