AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
88.881

www.autoeliten.se, Sveriges otrevligaste verkstad?

Sida 5 av 8
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Jag klarar mig utan en ursäkt(speciellt en påhittad anledning till händelsen), räcker med nöjjet av att googla autoeliten och det kommer upp massa länkar till forum ang autoeliten, innan detta hände var det bara kontaktsidor som eniro etc. :)
E3
1.828
E36
USA bilar
Fick svar av Per Rahbek på Swedac, lite spydigt svar måste jag säga
Han menade att de har inte ett anslutet företag som heter Autoeliten, däremot Auto ELN AB..
Samt att Swedac inte ackrediterar kundbemötande..

Vad säger man?? Han är lika pantad som ägaren till nämnda företag

KBV har inte ens bemödat sig att svara på mina mail
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Mitt i allt jävla kundfjäsk så var det här lite kul. När jag vinner 100 miljoner på Lotto så ska jag också öppna verkstad och be alla som inte behagar mig att idka sexuellt umgänge med någon släkting :-)

Om det är så illa som det framställs här så sanerar verkstaden sig själv.
Dom är likadana allihop...Han bara ett exempel..
Shkit i haan...

Nu ska jag äta min kebab! Sedan ska jag glida 518 *blingbling* med 97,3 på hög pump!

Akbar mahimla"

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Tycker att hela historien är så otroligt pinsam....dessvärre blev det även med den så krystatde ursäkten, med en tråkig och uppenbar lögn i den från Elies sida.
Tycker att denna Elie borde ransaka sig själv,och kanske byta arbetsuppgifter för sig själv.
Är han duktig på att skruva....bör han hålla sig till det,och kanske låta ngn annan ta hand om kundmottagningen.
Tycker även att det efter inträffade, har lett till en obefogad häxjakt, som accelererat till rätt grov överdrift med tanke på den mail och telefonterror som tydligen förekommit mot Elie.
Jag är definitivt inte på hans sida...men han har garanterat fått sig en näsbränna efter detta!
Alla kan bättra sig,till och med kanske Elie!?
Ge människan en chans att visa det!

M635 forever: Håller med om att det är otroligt tråkigt att det blev "häxjakt", men min personliga uppfattning är att häxjakten är hans eget fel till 100%. Han svarade otroligt arrogant på min enkla fråga via mail, han borde insett sitt misstag omgående o agerat därefter, eller åtminstone när folk ringer honom o frågar rent ut ifall det stämmer det som står i en "tråd på nätet" så borde han behållt lugnet o svarat vänligt utan att spåra ur. Istället fortsatte han i samma stil vilket dessvärre ledde detta till att det blev "Pippirull" av det hela...Han hade många tillfällen att "rädda" situationen o ta sitt förnuft till fånga, vilket han oxå gjorde till slut...Jag hoppas att "Elie" träder fram på nytt o ändrar sin ursäkt, för det är ren lögn o förtal att jag någonsin har ringt honom o än mindre "tjatat" om hans hutlösa kostnadsförslag eller något annat som har med min reparationsförfrågan att göra, det är ynkligt att en fullvuxen man inte ens kan återge sanningen när han ändå ber om ursäkt...
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Håller med dig till 100 % Dawwe.
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Suck vilken j-vla nolla.

"Beat on the brat with a baseballbat" / The Ramones
Hawar
Lägg ner detta nu. Han har bett om ursäkt. Alla kan ha en dålig dag. Han var väldigt trevlig mot mig när jag lämnade in bilen där. Dock var det ett par år sedan.

Tycker ni inte om stället. Välj ett annat. Finns massor med verkstäder.
Hörde ett rykte om att han varit stridspilot, om det stämmer...tacka gud för att dåren inte sitter i ett bestyckat jaktplan nuförtiden! :-)
Jo, det förklarar ju en del av beteendet... Seek & destroy liksom.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Det går aldrig att sluta att förundras.

Det är hur som helst tragiskt och fullständigt onödigt.

Det spelar ju tyvärr inte någon roll om verkstaden så har Stockholms bästa mekaniker, om "någon" på firman samtidigt inte förstår konsekvenserna av sitt agerande på nätet.

Sedan undrar man lite stillsamt om KBV är lika rädda som alla andra för karlen...

Elies ursäkt är verkligen beundransvärd, rakryggad och rättfram...Täbys egen Karl-Bertil.

Är nog lite tveksam till att det är Elie som har skrivit här. Det är nog någon annan

Signaturen skapades enbart för det inlägget och har bara loggat in 2 gånger totalt

Hade det varit den riktige Elie hade han nog visat mer intresse för denna tråd och varit inne fler gånger
Update: Nu har jag fått mail från "Elie"...vad han vill är dock oklart, eftersom han bara vidarebefodrar ett mail han fått av någon som frågar sig om det man kan läsa i denna tråd stämmer...Dessutom har han ringt vår VD o krävt att han skall sparka mig...Suck...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Killen visar tydligt att han är allvarligt störd. Istället för att misskreditera dig kanske han ska försöka skärpa till sitt eget handlande först.

//Lövet
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Jag lyssnade precis på ljudklippen som länkats till tidigare här i tråden. Det är väl helt uppenbart att killen antingen är allvarligt störd, hög som f-n eller både och. Det är ju helt sinnessjukt vilken kille! Man kan bara hoppas att alla presumtiva kunder läser denna tråd. Han ska ju fan inte vara nära människor. Man blir mörkrädd när man hör på honom.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

October1st!
Självklart är människan uppenbarligen inte den trevligaste eller smartaste,men du får tänka på att när dessa samtalen spelades in,var det fullt pådrag av forumfolk från AP,Zatzy,Garaget och PPF som mailbombade och busringde ner honom.
Skulle jag varit i hans situation då,skulle jag antingen låtit bli att svara,alternativt låta någon annan svara, istället för att göra sig ännu dummare än han redan var.

Tror fan inte detta är möjligt... Måste vara något "arrangerat skämt". Är det någon som på något sätt jävlas med firman är det djupt beklagligt. Annars är det bara olustigt, på gränsen till otäckt.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Tallviking: Det ÄR Elie själv som svarat här i tråden.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Lyssnade just på ljudupptagningarna som det länkats till och hahaha det var det sjukaste jag hört. Dock bra att folk får en varning om sådana här ställen, väldigt bra sätt att döma ut sitt företag, no customers - no business....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.