|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Hej Detta är ju katastrof. Har själv jobbat som kundmottagare på den llokala Mercedeshandlaren och hade jag haft den attityden så hade jag inte haft det jobbet i många dagar. Bra att Swedac och KBV har blitt varse om detta för så får det inte gå till. skriv här vad som sker så man kan följa det. Mvh Lars E46 328 Svart som natten, låg som vatten: Länk |
|
|
Bah, tycker det här börjar spåra ur lite grand nu. Får man ett kass intryck eller dåligt bemötande av en verkstad är det väl bara att inte åka dit? Jag tyckte mailkonversationen var rätt kul, men nu börjar det balla ur... Det är ju inte så att de har blåst nån i det här fallet utan bara uppträtt kass vid en förfrågan. Killen kanske hade en dålig dag :-) /Micke |
|
|
Länk I sådana fall fick han en lång dag, och idag lär inte bli bättre... :D |
|
|
Inte konstigt att det är så många krig i världen, en höna av en fjäder. Visst ger dom intrycket att vara klåpare man varför fortsätta intrigen? Om jag fått ett dylikt svar på mailen hade vidare kontakt upphört. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Tyckte att det var lite kul att någon föreslog att man skulle polisanmäla verkstaden. För vadå? Att han är en kass affärsman? Det är inte straffbart i sverige att vara en idiot. |
|
Transocean |
Ja, när verkstaden skriver 6000 kronor betyder det att dom inte är intresserade av sånt här. Då är det bara att åka vidare och helst besöka en verkstad själv och fråga om de kan titta på bilen och hjälpa till istället för att skicka massa mail då verkstäder omöjligen kan ge en precis prisuppgift på ett sånt arbete annat än typ 6000 spänn för att vara på den säkra sidan... Sen att han är direkt otrevligt är ju klart, men då vet du i alla fall att du inte skall lämna din vagn där. Polisanmäla kan man ju alltid göra om man vill slösa en timma på det men det är ju inte brottsligt att vara otrevlig och någon spaningsunderlag lär knappast finnas, d v s anmälan kommer att makuleras omgående. Att en del bilverkstäder drivs av kriminella eller annars störda människor är väl knappast någon nyhet det heller... |
|
Transocean: Konstigt att jag då fick prissuppgift från en verkstad på mellan 500-1000kr, en annan sa "800kr kanske nån hundring till om det är extra jävligt"...Anledningen till att jag svarade Autoeliten.se gällande de 6000kr är att jag fick intrycket att verkstaden är seriös o att det ev kunde vara så att han fått med en nolla för mycket. Anser inte att jag ställde den frågan ohövligt...Han kunde ju ha nöjt sig med att svara: "Priset är sex tusen kronor. Mvh" PS: De verkstäder jag frågade var alla välbekanta med att dessa bultar alltid brukar vara lite "jobbiga". Som parantes kan jag nämna att Länk tar enligt hemsidan 2000kr för att byta skivor/belägg bak på en Passat -00 (det är identisk konstruktion på Passat -96/ Passat -00 gällande skivorna bak, det är till o med samma hjullager...), men nu behövde jag bara hjälp att lossa o dessa bultar o var villig att betala en rimlig slant (max 1200kr) vilket torde vara arbetskostanden för byte av bromskivor/belägg hos den i länken nämnda verkstad. Anledningen till att jag vände mig till Autoeliten är i första hand att det är en "kontrollerad verkstad" samt att de ligger 5 min från mitt jobb |
|
Transocean |
Jag förstår inte riktigt varför du är så upprörd? Om inte "autoeliten" passar så lämnar du väl din kärra på nån annan verkstad? |
|
Transocean: Har du över huvud taget läst vad verkstadsägaren hävt ur sig i mail? Jag är tacksam för att man varnar mig för en sådan verkstad. Skulle inte våga åka dit för däckskifte ens. Samt att det är ruskigt kul att läsa hans svar .. se även Zatzy-tråden. Wilhelm Svenselius |
|
|
Den här tråden tenderar att vara allt annat än objektiv. Jag skriver under på att informationen är ytterst viktig angående klåpare till mekaniker med avog inställning till sina kunder men samtidigt kanske dämpa "drevet" något då det antagligen inte kommer att förbättra situationen nämnvärt? Vi som följer tråden med spänning har fått enkelspåring information och A "säger" att han skrivit si och B svarat så. Var tog källkritiken vägen? Förövrigt är allt du läser på internet sant; Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
Transocean |
W2k, om verkstaden först ber 6000 sek och sedan vill knulla mina släktningar; vare sig gratis eller mot betalning så förstår jag utav det att detta är ett ställe jag aldrig kommer att lämna min bil för någon som helst reparation. Men jag föreslår att DU polisanmäler detta eftersom du verkar lagom upprörd på detta här fast det knappast var dina bultar det handlade om, blir du lika stressad i kassakön när du skall handla falukorv? |
|
Varför skulle jag polisanmäla? Mig veterligen har verkstaden inte gjort något olagligt. Wilhelm Svenselius |
|
| Det han skrev till mig sen skulle jag kunna polisanmäla honom för men det känns som han får sitt straff endå nu. | |
| Vad är det frågan om egentligen, börjar misstänka att det är nåt i stil med att denna snubben inte alls tar hand om kunder och därför lackar för att folk överhuvudtaget kontaktar han för prisförslag? | |
|
Dawwe: skönt att det löste sig med bultarna. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Transocean och kaptenlöjtnant: Varför skall han inte skriva om sitt bemötande från firman. I detta fallet har ägarens bemötande varit väldigt dåligt. Men nästa gång kan det ju vara en mekaniker som lurar på en kund dyra och onödiga reperationer. Skall man bara bita i det sura äpplet och hoppas på att någon annan sate också blir lurad så att man inte behöver känna sig ensam då. Eller skall man gå ut och varna andra för företaget så ingen annan behöver bli lurad? Skulle man resonera som sådana egoister som ni verkar vara så kommer ju man aldrig få reda på om ett företag är oseriöst eller inte. |
|
| Trucker: Japp...fast bultarna satt nog inte mer "jävligt" än vad de brukar om jag förstod verkstaden rätt, han visste lixom exakt vad som behövdes göras, han försökte inte ens att lossa de "orörda" bultarna utan att värma ordentligt...Jag är i vart fall glad med att jag fick det gjort för en rimlig peng | |
|
Jag motsätter mig inte alls att den drabbade sprider informationen vidare men om man läser zatzy-tråden är det mer eller mindre häxjakt på en imbecill verkstadsägare som inte förtjänar att bli annat än ignorerad och bortglömd. Mailbombning hit och polisanmälan dit, jag har ju inga förstahandsuppgifter i ärendet och kan inte på villkorsvis vara objektiv. Jag kan rekomendera min bror som bor i Täby att inte lämna något fordon till "autoeliten", så långt är allting gott. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Kaptenlöjtnant: Håller me dig till 100%. Det är mycket lustigt att ägaren (??) fortsätter att svara arrogant. Det korrekta från hans sida hade varit att svara de som frågar korrekt, dvs lämna den prisuppgift de efterfrågar istället för att "be de fara o flyga". Min tanke med denna tråd var ENDAST att informera er andra om vilket arrogant bemötande jag fick, sen är det upp till o var o en att avgöra om man vill anlita verkstaden eller ej, för även om de svarar arrogant så kan det mycket väl vara så att mekanikerna som jobbar där gör ett ypperligt arbete | |
|
Förslagsvis betalar du en spoling för att ställa sig med en skylt i anknytning till verkstaden med en text i stil med - "Välkommen till Autoeliten - här är vi arroganta, otrevliga och förolämpar dig och din familj. Vi reparerar även bilar." Idioter... MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.