|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
|
För att göra en kort historia kortare: Jag behöver hjälp med att lossa totalt 6 bultar på min vinterbil (4 st insex som håller bromsokshållaren, samt 2 bultar som håller dämparen). Har dels ringt runt samt även mailat för att få prisuppgift, de flesta har gett mig ett pris. Nedan kan ni se mailkonversationen med Länk Vad kan man säga, till råga på allt är det ägaren som skriver...*d*ot... Å DU VILL ALLTSÅ ATT VI MEKAR GRATIS DIN BIL FÖR ATT DU ÄR GRATIS KUND SOM SKA REKOMENDERA GRATIS KUND... MEN HALLÅ VEM SKA BETALA HYRAN ..SKATTER LÖNER ...ÄR DET DU MED BILLIGA GRATIS JOBBEN...ELLER SKA JAG TA BETALT I NATURA KANSKE... VAD HAR DU ATT ERBJUDA... KAN DU MÅLA GRATIS MITT HUS.. DÅ SKA JAG REKOMENDERA MIN GRANNE ATT KNULLA DIG & HELA DIN DJÄVLA SLÄCKT GRATIS ----- Original Message ----- From: "David Illes" <david.illes@xxxxxxx.se> To: "Elie Salibi" <elie@autoeliten.se> Sent: Monday, March 10, 2008 3:33 PM Subject: SV: Inlämning av bilen Suck, har aldrig hört maken till arrogant svar... Det är precis så här ni skaffar er kunder...NOT. Föreslår att istället för spydiga svar att ni avböjer vänligt...Finns precis som du säger mängder med verkstäder där man får ett trevligt bemötande. Nu vet jag iaf vilken verkstad jag inte skall rekommendera någon öht. -----Ursprungligt meddelande----- Från: Elie Salibi [mailto:elie@autoeliten.se] Skickat: den 10 mars 2008 15:22 Till: David Illes Ämne: Re: Inlämning av bilen 6,000 SEK SEX TUSEN SVENSKA KRONOR... MED ANDRA ORD... DET ÄR SVÅR ATT KRIGA MED KIKARE... DU MÅSTE LÄMNA BILEN.. SEN GÖR VI JOBBET SEN FÅR DU BETALA DEN TIDEN DET TOG ATT GÖRA JOBBET + MATERIAL...ELLER ... KOLLA ANNAN VERKSTAD.... MVH BIN LADEN ----- Original Message ----- From: "David Illes" <david.illes@xxxxxxxx.se> To: "Elie Salibi" <elie@autoeliten.se> Sent: Monday, March 10, 2008 2:12 PM Subject: SV: Inlämning av bilen Oj...menar du verkligen 6000? För de pengarna får man ju bytt till nya skivor/belägg samt hjullager runt om...Eller du skrev fel o det skulle va 600? Mvh David -----Ursprungligt meddelande----- Från: Elie Salibi [mailto:elie@autoeliten.se] Skickat: den 10 mars 2008 13:30 Till: David Illes Ämne: Re: Inlämning av bilen DET KOSTAR 6000 SEK ----- Original Message ----- From: <david@xxxxxxxx.se> To: <elie@autoeliten.se> Sent: Monday, March 10, 2008 9:37 AM Subject: Inlämning av bilen > Bilmärke: VW > Årsmodell: 1996 > REG NR: DNM171 > Kontaktperson: David Illés > Telefon: > E-post: david@xxxxxxxx.se > Meddelande: Hej! > > Jag skulle behöva hjälp med att lossa/byta totalt 6 bultar (har köpt nya > original bultar redan). Bultarna är de nedre bultarna som håller bakre > dämparen (1 lång bult med mutter, sexkants) samt insex bultarna som håller > bromsokshållaren (2 per sida). Har försökt att lossa en av dessa > insexbultar men gick bet då den satt hårt o blev dessutom runddragen. Den > runddragna bulten sitter "längs ner" lätt åtkomligt. Önskar få en fast > prisuppgift för byte av dessa bultar, önskar att de nya bultarna monteras > "löst" då jag skall byta skivor/belägg/lager. > > Mvh David > > Meddelandet sänt från > Dator: 83.241.193.67 > Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322) | |
|
Shit, vilken idiot! Förstår inte var han fått att du ville ha jobbet utfört gratis ifrån? Läge att skicka en kopia av mailtrafiken till SWEDAC? =) |
|
| Haha, han var ju så dryg att han var rolig! Han förtjänar inga kunder. Man skall bara klippa direkt med sådana där, för dom tär bara på en och tron på mänskligheten får bara ytterligare en törn.. | |
|
O här kommer "sista delen".... DU ÄR EN DJÄVLA PSYKFALL EN AV MÅNGA SOM JAG HAR FÅTT UTSTÅ I 21 ÅR.. TROR DU ATT DET ÄR BARA DU SOM FRÅGAR IDIOTISKA FRÅGOR..SÅ SOM DU VILL ÅKA MED LÖSA BULTAR & BYTA SKIVOR & BELÄGG & HJULLAGER SEN...HA HA HA...TROR DU ATT DU KAN GÖRA DET HUR I HELVETE VÅGAR VI SKICKA I VÄG DIG MED LÖSA SKUVAR IDIOT...... DU HAR EN LÖS SKRUV I HUVUDET...... SEN HOTAR MED DET ELLER DET ANDRA.. & SEN SKYLLER PÅ RAS...MED MERA.. DU ÄR LOOSER ELLER LOOOOOOOOOOOOOSER SOM VILL LEVA GRATIS PÅ ANDRA...MED ANDRA ORD HORA... KNULLA DIG KNULLA DIN FAMILJ .. ----- Original Message ----- From: "David Illes" <david.illes@xxxxxxxx.se> To: "Elie Salibi" <elie@autoeliten.se> Sent: Monday, March 10, 2008 4:07 PM Subject: SV: Inlämning av bilen Ditt om möjligt ännu spydigare mail är egentligen inte ens värt att besvaras... Det enda jag frågade om var en fast prisuppgift... Hade du haft det minsta vett i skallen skulle du svarat: "Dessvärre kan jag inte lämna dig en fast prisuppgift. Vi debiterar XXX kr/timme, jag uppskattar tidsåtgången till ca X timmar". Att lossa dessa bultar är ju ingen rocket-since precis, lite värme gör nog susen. Anledningen till att jag mailade er var att ni verkade seriösa men oj vad jag bedrog mig...Tacka vet jag verkstäder som drivs av svenskar där man får ett rakt o tydligt svar |
|
| Det kan inte vara sant. Nån som nallat login till mailen för att sabotera? Eller? | |
|
Oj.. Det är nog det värsta jag någonsin hört. Det låter nästan för otroligt för att vara sant. Om det är sant, är det skrämmande! OjOJ |
|
|
Men shit! Håller med föregående talare...de måste ju handla om något sabotage nånstans..? Om de nu skulle vara någon på firman som verkligen ärligt svarat sådär så är de ju total katastof,och man hoppas på att dom snart får stänga igen sin verksamhet. |
|
|
Man blir ju chockad....ackrediterad av Swedac?!?...Otroligt! Mvh Janne. |
|
|
DU ÄR EN DJÄVLA PSYKFALL EN AV MÅNGA SOM JAG HAR FÅTT UTSTÅ I 21 ÅR Hur i helsike kan han ha haft jobb i 21år???? Dawwe: gräv ner dessa mail i en djuup grop o gå vidare i livet. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Trucker: Vilka mail:-)? Som tur är finns det vettiga verkstäder...Har fått ett pris på 500-1000kr beroende på hur lång tid det tar...Inte billigt med tanke på att Solna Bilteknik tar 2000kr för att byta skivor/belägg bak inkl material, men nu har jag redan skivor/belägg/lager så, men ändå ett humant pris för att lossa bultarna.... | |
|
Skulle aldrig gräva ner dessa mail, tvärtom. Jag skulle aldrig tolerera att bli påhoppad på detta vis. Ring omedelbart till SWEDAC och rapportera detta. Nästan så SÄPO skulle vara intresserad av detta. Om inte dem är intresserade så är skattemyndigheten säkerligen intresserad. Då han faktiskt skriver i klarspråk att ni kan utbyta tjänster. |
|
|
Mailen måste vara hackad annars är det riktigt tragiskt. Ring och prata med honom i person och berätta att du haft en mailväxling angående att byta några bultar. Verkar han oförstående och inte känner igen mailen, berätta isf för honom. Verkar han förstående, kontakta swedac. Flåklypa |
|
|
Håller med Flåklypa. Det låter som att mailen är hackad. Är det inte så så kontakta Swedac. |
|
|
Har svårt att se varför mailen skulle vara hackad? Ägaren håller på att få ett nervsammanbrott och låter detta gå ut över kunderna. =) Vore skoj om någon kunde maila företaget och hänvisa till tråden. =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Detta kan inte stämma? Ingen vettig människa sätter sådana ord på pränt. Dessutom med sin riktiga avsändare. Stämmer det där är nog lokaltidningen i Täby MYCKET intresserad att göra ett litet reportage. ...sedan är det finito med verksamheten. /L |
|
| Vi är många som vet om det här nu. Om var och en skulle ta och beställa en del div. tråkiga jobb och pruta så mycket vi orkar ;) | |
|
Vad sägs om byte av bakfjädrar och bromskivor på min 142 som stått utomhus i 12 år ;) /L |
|
| Leffo: Inga problem...Jag citerar autoeliten.se "DU MÅSTE LÄMNA BILEN.. SEN GÖR VI JOBBET SEN FÅR DU BETALA DEN TIDEN DET TOG ATT GÖRA JOBBET + MATERIAL..."..dvs det kan kosta från 3000 o uppåt typ...Vad jag vet så finns det en praxis att man lämnar kostnadsförslag vid reparationer... | |
| Helt otroligt! Ring Sverker på PLUS!! :-) | |
|
Skicka mailen till Swedac... Min bil Länk |
|
|
Och så här trevliga är dem mot andra ^^ WWW.SLICKMINPUNG.NU ----- Original Message ----- From: To: elie@autoeliten.se Sent: Tuesday, March 11, 2008 1:22 PM Subject: Prisförslag önskas Hej jag har en 520 90:a som jag ska byta fälgar på(till sommar), bultarna är slitna och jag får inte av två av fälgarna. Dessutom behövs det nya bromsbelägg i bak. Vad kan det kosta ? Carl Adam |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.