|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har en 750-93!!! Innan jag sätter igång tänkte jag bara att höra om det finns några smarta tips hur man byter de främre skivorna och beläg på ett smidigt sätt??? Är det svårt? Behövs det några speciallverktyg? Tacksam för svar!!! | |
|
Kan inte se varför det skulle skilja något nämnvärt mot följande: Länk Mvh Patrik ___ B M W |
|
|
Just insexnyckel storlek 7 är ovanlig i standardsatser, tänk på det... Mats J |
|
|
Jag brukar dessutom trycka tillbaka kolvarna i oken innan jag plockar isär allt, slå in en skruvmejsel mellan belägg och skiva, du skall ju dessutom byta dessa delar så du behöver inte vara rädd om dom. Annars får man ta det lite lugnt. /Mats J |
|
|
Insexnyckel storlek 7 med halv tums hylsfattning finns att köpa på Biltema. 52 eller 75 mm långa. 135 mm långa går inte att använda. Dom har en sats med storlek 5-8, 10 och 12. |
|
|
Min erfarenhet är att det kan jävlas en del. Insexskruvarna brukar sitta så hårt att man till slut är tvungen att borra ur dom när insexhålet blivit runt. Ibland har det gått bättre när jag använt en hylsa med insex och muttermaskin. Det finns kanske något trick med insexskruvarna som jag inte känner till. /N |
|
|
Insex-skruvarna skall ju inte dras så jättehårt vill jag minnas (25Nm?). Däremot har jag fått banka en del på bultarna som håller ok-fästet. Dom sitter ju "illa till" också för smuts o grejer. T.o.m. lyckats dra av en sån bult.. Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Insexskruvarna skall inte dras hårt, men efter 10 års bad i saltvatten och annan geggamoja så kan de sitta som attan. Den lilla insexskruven har jag också tampats med, men med rätt verktyg hade det jag sluppit göra hålet runt. En bra grej att ha är en slagskruvmejsel med 1/2 tums fäste och använda tillsammans med insexhylsan. Fördelen med slagsskruvmejseln är ju att man både får ett rejält moment och att man samtidigt trycker, man slinter inte i språren. Måhända fungerar muttermaskinen lika bra, men en slagskruvmejsel kan man köpa för under hundralappen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.