|
|
|
|---|---|
|
Får inte igång den efter att jag bytt till insprut! Har bytt tändspole, tvättat spridarna, har soppa fram,bytt insprut, tätat bälgen och slangar mm... Men. lyckades starta efter bogsering men går fett som f.n ett co på 6-700, och stiften blir dyblöta. Börjar bl riktigt pissed. Hjälp! Andreas.J | |
|
1602 med k-jet????? Kul projekt! Vore bra om du gav lite mer att gå på - t ex vilken bil/årsmodell du tagit insprutet ifrån. Det skiljer ju lite med temperaturgivare, kallstartsventiler och sådant. |
|
|
Jag har haft samma problem på mina motorer med K-jet. Då är det till 99% alltid styrdonet som sitter på blocket.Den som har 2st bensinslangar och en el-koppling,vissa har även en undertrycks-slang på. De tål inte att ha semester....om man säger,dvs de funkar heller inte som man skulle få tag på från skroten heller. Bara att köpa en ny. Hoppas du förstår vilken jag menar. När den slår igen går bilen alltid för fett,tom för mycket för fullgas. Länk Nr 8. Mvh:Jonas B. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
Jag vet vilken styrdonet är,men vad kostar en sådan är det hos bmw man köper en sådan eller? Har hört något om att man kan ställa trycker på soppan på soppafördelaren eller vad den heter. Bilen är en 1602-70 med M10 320 motor från 77 k-jet ifrån 318- 83a. Andreas.J |
|
| Hur har du löst placeringen av spridarna, sitter väl i toppen på en 318-83 och i insuget på en 77:a | |
|
De sitter i insuget.har hittat info om k-jet på nätet ska läsa lite mer. Andreas.J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.