|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Är sugen på att ge min lilla Z'a ett nytt avgassystem till våren, har ni några bra förslag? Billigare att beställa från USA? Thx ! | |
|
Jag har ett Eisenmann 4 pipigt catback på min, de ska ha ett gatanpassat och ett racesystem. Jag har gatanpassade varianten och det ger ett lagom growl när man gasar på, annars är det ganska diskret. Raceversionen är nog aningen för högt för min del då det förmodligen sabbar ljudupplevelsen om man gillar stereo. Annars finns det Supersprint, simons, borla och hamann kanske har nån variant. Eisenmann kan du köpa hos bl.a danska Schmiedmann Det är billigt att beställa från usa men frakten kan kosta en del + toll, moms. Jag köpte lite prylar till bilen från Turner motorsport nyligen, paketet vägde nästan 20kg och frakten gick på 1800:-, dock var det nog pga Fedex. |
|
|
Tack för svar, ska åka till USA nu på fredag men det kanske blir lite svårt att få ner delarna i en stor resväska... När jag kollar på de flesta sidorna så verkar det finnas mycket till 1.9 - 2.8 och sen till M roadster men dom verkar inte ha nåt direkt till 3.0'an. Vad beror detta på? Nåt annat kul man kan köpa i USA som får plats i en resväska? Luftfilter? |
|
| Satsa på eisenmann, ger bra ett diskret men än dock härligt ljud - hade det på min förra... =) | |
|
Eisenmann låter fint, synd att jag inte hörde din, den stod still när jag var framme och hälsade på dig, har du sålt den redan? Ingen som har nåt att sälja? eller några schyssta fälgar? |
|
|
Du får ju lätt ner dämpare/sänkfjädrar och racebussningar m.m till hela bilen i en lagom väska :) |
|
| Biormo; Jasså, så du var framme och kikade på den - trevligt! =) Den är såld till Monobike - han kan säkert fixa fram lite ljud till dig! =) Jo, sålde bilen lite väl hastigt men den 1 maj kommer troligen en m coupé att vara min och då åker eisenmann på! =) | |
| Jag lät bygga ett på plats hos Ferrita till min Z3M. Rostfritt & underbart ljud. Mycket nöjd med det. | |
|
Tja, Vad kostar ett Ferrita system? Finns ju inte nåt till 3.0'an nånstans man tittar tycker jag bara dom mindre och större, är det nåt annat som passar? |
|
|
Z3M har 2st ljuddämpare bak med totalt 4 st ändrör. De 2 kostade totalt 10000:- inkl moms. Bytt och klart. Bytte då från Cat och bakåt. mycket duktiga hantverkare. det tog dem ca 8 timmar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.