|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min 530 -94 , det är ett rasslande ljud i motorn som följer varvtalet, det kommer i framkant på motorn men vet inte var ifrån. Har bett verkstad lyssna om dom tror att det kanske kan vara lagret i vattenpumpen som håller på att ge upp. Jag har sett att det försvinner vatten, har fyllt på nån gång om året och nu varnar den igen för låg nivå. Är det någon som har erfarenhet av detta eller är det kamkedjan? | |
|
Är inte kedjor samt spännare bytta tidigare och bilen har några mil på nacken är det säkerligen det som låter. Mina kedjor var bytta vid ca 18K mil på min gamla 530. __ /Chrille |
|
Transocean |
Generatorn rasslade på min, blev en utbytes och tyst blev det också. Min har läckt vatten i fyra år, det läcker från cirkulationspumpen, jag får efterfylla ca 1 liter per månad nu på vintern, ingenting på sommartid när värmen inte är på. |
|
Åhh får rysningar när detta kommer upp,rekomenderar att du inte kör bilen innan detta är kollat.Troligt att kamkjedjan är för lång o då är raset inte långt borta.Har försökt klurat på varför lilla 8an drabbas mer av detta än storebror men har ingen direkt lösning. Antar att oljepumpsbultarna är kollade? Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Transocean |
Tror inte på kedjan, hur långt har bilen gått? Min kedja rasslar inte alls efter 33 000 mil, kedjorna är i princip underhållsfria. Länk |
|
Hej bilen har gått 20000 mil. bmw säger att man byter inte kedja på dom. |
|
|
plocka bort agregatremmarna och starta motorn om de då tystnar kan du utersluta generator vatten pump Ac mm om de fortfarande raslar kommer de innifrån motorn ha inte motorn igång för länge då vatten pumpen inte går- MAX någon minut- |
|
| kan det inte vara stötdäparen till fläktremen det rasslar på min 540 som har gått 20000mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.